X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
לונדון
מסלולי טיול בלונדוןנקודות עיין בלונדוןטיפים והמלצות ללונדוןמלון מומלץ בלונדוןאטרקציות בלונדוןלונדון עם ילדיםהשכרת רכב בלונדוןקניות בלונדוןשאטלים בלונדוןטיסה זולה ללונדון
 

ארמון קיו - Kew Palace

גני ארמון קיו והגנים הבוטניים

ארמון קיו הוא בית עשוי לבנים אדומות על גדות נהר התמזה שנבנה בשנת 1631 על ידי סמואל פורטרי. בשנת 1729 נרכש הבית על ידי ג'ורג' השני ואשתו המלכה קרוליין והפך לארמון. ארמון קיו (Kew Palace) שימש את שושלת המלוכה הבריטית - ג'ורג' השלישי, המלכה שרלוט ו- 15 ילדיהם התגוררו בארמון עד לשנת 1818 תאריך פטירתה של המלכה שרלוט. ורק כ- 80 שנה מאוחר יותר בשנת 1898 נפתח הארמון למבקרים בהוראתה של המלכה ויקטוריה.

הארמון נראה כמו בית נחמד ומשפחתי ולא מפואר, מציע  לסייר במתחם ארמון קיו, בחדרי השינה של הנסיכות, הכיסא והחדר האותנטי, בקוטג' של המלכה (בית כפרי קטן שנבנה בשנת 1771), במטבח המלכותי ששוחזר בשנת 2012 ובגנים הבוטניים של ארמון קיו שהפכו לשם דבר עולמי.

הזמן מראש כרטיס משולב לארמון קיו והגנים הבוטניים >>

ארמון קיו

חדרי השינה של הנסיכות

האחרונות שהתגוררו בארמון קיו היו הנסיכות הרווקות - בנותיו של ג'ורג' השלישי והמלכה שרלוט. חדרי השינה שלהם שוחזרו וכעת ניתן לבקר בחדר השינה של הנסיכה אליזבת הנמצא בקומה הראשונה של ארמון קיו וכן בחדרי השינה של הנסיכה אוגוסטה והנסיכה אמליה שנמצאים בקומה השנייה של הארמון. החדרים מעוצבים כפי שהיה נהוג בתחילת המאה ה- 19. 

המטבח המלכותי

בצמוד למבנה ארמון קיו (מרחק הליכה קצר) נמצא המטבח המלכותי ששוחזר בקפדנות בתחילת שנת 2012 וכיום נראה זהה לחלוטין למטבח של המלכה שרלוט בשנת 1818

כיסא המלכה שרלוט

אחד הפריטים המיוחדים שמוצגים בארמון קיו הוא הכיסא עליו ישבה המלכה שרלוט שנפטרה בשנת 1818. המלכה שהיתה חולה והתקשתה לשכב הושבה בכיסא נוח עליו גם נפטרה. הכיסא והחדר נשתמרו בהוראתה של המלכה ויקטוריה שרצתה שהחדר ישאר בדיוק כפי שהיה בזמן שסבתה (המלכה שרלוט) היתה בחיים. בזכות המשאלה שהתגשמה, כיום ניתן להתרשם מהחדר האותנטי.

ארמון בסגנון הולנדי

המראה החיצוני של ארמון קיו שונה בסגנון האדריכלי שלו מכל מבנה אחר ששימש את משפחת המלוכה בלונדון. הארמון בנוי לבנים אדומות שמזכירות את סגנון הבניה הנהוג בארץ השפלה - הולנד. היסטורית הארמון נבנה בשנת 1631 על ידי סוחר ממוצא הולנדי בשם סמואל פורטרי שקיבל השראה רבה מהמבנים בארץ הולדתו. למעשה בית פורטרי הוא המבנה הראשון באנגליה שהשתמש בסגנון בניה הולנדי מסורתי.

ההיסטוריה של ארמון קיו

סיפורו של ארמון קיו, כפי שקורה פעמים רבות עם סיפורם של ארמונות בלונדון, הוא ארוך ומפותל. תחילתו באמצע המאה ה- 17, עת נרכש שטח הארמון לשימוש משפחת המלוכה ולבניית ארמון. המלך ג'ורג' השלישי החל בבנייה, אולם לאחר טירופו ומותו (סיפור נוסף מאת בית משפחת המלוכה הבריטית) סרבה רעייתו המלכה שרלוט להתגורר בארמון, ועברה לגור בקוטג' סמוך למבנה. המבנה הידוע כיום בתור ארמון קיו הוא למעשה בית אחוזה אשר היה קיים במקום טרם ניסיון הבנייה הכושל, והביקור בו מומלץ ביותר.

גני קיו - שלא תפספסו !

בתום הסיור ברחבי ארמון קיו מומלץ להקדיש מספר שעות לטיול בגני קיו המקיפים אותו. גני קיו הם למעשה פארק ירוק, פורח ומעוצב בקפידה. בתוכו ניתן למצוא גן ומרכז בוטאני מרהיב בו נמצאת הספריה הגדולה בעולם בנושא בוטניקה.

כמו כן, ברחבי גני קיו ניתן למצוא בין היתר פגודה והעתק מקדש יפני, גלרית ציורים ענקית ועוד. הגנים הבוטניים של גני קיו היו פרי יצירתו של הנסיך מווילס שגר בארמון קיו בשנת 1730. מאז הגנים הבוטניים הורחבו וכיום הם נחשבים לאחד הגנים הגדולים והמפורסמים באירופה.

הזמן מראש כרטיס משולב לארמון קיו והגנים הבוטניים >>

הגנים הבוטניים של ארמון קיו

 

כתבות שאולי יעניינו אותך