X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
לונדון
מסלולי טיול בלונדוןנקודות עיין בלונדוןטיפים והמלצות ללונדוןמלון מומלץ בלונדוןאטרקציות בלונדוןלונדון עם ילדיםהשכרת רכב בלונדוןקניות בלונדוןשאטלים בלונדוןטיסה זולה ללונדון
 

מצודת לונדון - The Tower of London

סמל עוצמה של בית המלוכה הבריטי

מצודת לונדון נוסדה לפני למעלה מאלף שנים על ידי ויליאם הכובש. מצודת לונדון (The Tower of London) הפכה לסמל עוצמה של בית המלוכה הבריטי. במהלך שנות ההיסטוריה שימשה המצודה כארמון מלכותי, מחסן נשק, כלא ידוע לשימצה, גן חיות וכן מקום מאובטח לאכסן בו את אוצרות הממלכה - הכוללים: תכשיטים, אבנים יקרות  וכתר המלכה.

בואו לבקר באחד המבצרים המפורסמים ביותר בעולם, לצפות בשומרי תכשיטי הכתר של מצודת לונדון (Beefeaters) עם הלבוש המסורתי, אוסף השריון המלכותי, המגדל הלבן, תכשיטי הכתר המפורסמים, כמו גם, לגלות את ההיסטוריה המרתקת והמיסתורין שאופפים את מצודת לונדון עד עצם היום הזה.

הזמן כרטיסים למצודת לונדון >>

כניסה חינם למחזיקי London Pass >>

מצודת לונדון

המגדל הלבן - The White Tower

המגדל הלבן במצודת לונדון הוא אחד המגדלים המפורסמים בעולם, במגדל נמצאים האוספים המלכותיים ולצידם כנסייה רומנסקית מרהיבה מהמאה ה- 11. המגדל זכה להופיע בחלק ממחזותיו של שייקספיר ומומלץ לערוך בו סיורים.

המטבעה המלכותית - The Royal Mint

בואו לבקר במטבעה המלכותית להתרשם מתערוכת מטבעות ותצוגה אינטראקטיבית בה מסופר על ההיסטוריה של המטבעה המלכותית שפעלה במגדל בין השנים 1279-1812.

תמונה פנורמה של מצודת לונדון

תכשיטי כתר - Crown Jewels

תכשיטי הכתר מהווים את אחד האוצרות המפורסמות וסמל חשוב של בית המלוכה הבריטי. בואו לגלות את הסיפורים ההיסטוריים לראות את הכתר של אליזבת' השניה ולהתפעל מ - 23,578 אבני חן המרכיבים את תכשיטי הכתר.

גן החיות רויאל - Royal Beasts

גן החיות רויאל - במשך 600 שנה שימשה מצודת לונדון כבית גידול של חיות פרא אקזוטיות. חיות כמו יענים, אריות, דובי קוטב, פילים ועוד שגדלו במקום.

העורבים של מצודת לונדון - Ravens

העורבים של מצודת לונדון מהווים את אחת האטרקציות של המצודה. מדובר בשבעה עורבים שמשתתפים כתפאורה נהדרת של מצודת לונדון. את העורבים מאכילים מידי יום ב- 170 גרם של בשר נע. שבעת העורבים השחורים נושאים על רגליהם טבעת צבעונית ועל פי האמונה הבריטית, אנגליה תישאר עצמאית כל עוד העורבים חיים במצודה.

מצודת לונדון

סיור עם שומרי תכשיטי הכתר - Yeoman Warder Tours

שומרי תכשיטי הכתר של מצודת לונדון נבחרים בדקדקנות רבה ומי שנבחר זכה לפריבילגיה והורשה לאכול בשר בקר ושאר מטעמים היישר משלוחנו של המלך. כיום שומרי תכשיטי הכתר עורכים סיורים מרתקים במצודת לונדון מידי חצי שעה.

ביקור במצודת לונדון

כאמור, מצודת לונדון היא אחד מאתרי התיירות המרתקים ביותר בעיר לונדון. הביקור במצודת לונדון הוא שילוב ייחודי בין מסע היסטורי אל עידנים מלאי תככים ודרמה ובין תצוגות, תערוכות ואירועים נוצצים המסמנים את העידן המודרני. מצודת לונדון שוכנת ברובע טאוור האמלטס (Tower Hamlets), בסמוך לגשר מצודת לונדון ממנו נשקפים נופי העיר המרשימים.

אלף שנות היסטוריה מלכותית

שמה הרשמי של מצודת לונדון הוא "הארמון והמצודה של הוד מלכותה", למרות שמאז ימיו של ג'ימס הראשון, שמלך על אנגליה בין שנת 1603 לשנת 1625, לא התגוררו בה משפחת המלוכה. מצודת לונדון נבנתה בראשית המאה ה-9  לספירה והיא שימשה בעיקר כבית כלא וגם כמקום הוצאתם להורג של לא מעט נתינים שהוכרזו כבוגדים. במרכז המצודה מתנשא לגובה "המגדל הלבן", ששימש כבית כלא מלכותי.

המלך ריצ'רד השלישי הוציא להורג במצודה רבים מבני משפחתו, והנרי השמיני השתמש בשטחה של המצודה בכדי לשים קץ לחייהן של חלק גדול מנשותיו. בין אסרי הכלא המפורסמים של מצודת לונדון ניתן למנות את אליזבט הראשונה ואת אחותה מרי הראשונה. רודולף הס היה האסיר האחרון שנכלא במגדל הלבן.

מתי התחיל סיפור המצודה?

המלך וילאם מנורמנדי, שחי בין השנים 1027 ל-1087, החליט על בניית המגדל הלבן בשנות ה-70 של האלף הראשון לספירה במטרה להגן על לונדון לא מפני פולשים חיצוניים, אלא בעיקר מפני תושבי העיר עצמה שלא קיבלו בעין יפה את מלכותו. ואכן, וילאם הוכתר כמלך אנגליה בשנת 1066 לאחר שפלש לאנגליה וגרם למותו של הרולד גודווינסון שהספיק למלוך על אנגליה במשך שמונה חודשים בלבד.

לפני בניית המגדל הלבן היו במקום כמה מצודות עתיקות וביניהן מצודה רומית שהייתה בנויה מעץ. המגדל הלבן נבנה מאבנים שיובאו במיוחד מצרפת. מאוחר יותר הוסיף המלך ריצ'רד לב הארי, שמלך על בריטניה בין השנים 1189 ל-1199, את החומה מסביב למגדל וגם פיקד על יצירת חפיר המצודה.

בתקופת המאה ה-13 בנה המלך ג'ון גן חיות מלכותי בשטח המצודה, גן החיות נפתח לציבור הרחב בתקופתה של המלכה אליזבט הראשונה. אך בשנת 1835 הועברו החיות מהגן המלכותי לגן החיות הרשמי של לונדון, השוכן בריג'נטס פארק (Regent's Park).
להציץ דרך אשנב המצודה אל היסטוריה עקובת דמים

במצודת לונדון נערכו אלפי הוצאות להורג: אשתו השנייה של הנרי השמיני ואימה של אליזבט הראשונה, אן בוליין, הוצאה להורג במצודה בשנת 1536 לאחר שהמלך מאס בה והאשים אותה בניאוף ובבגידה. בת דודתה של אן ואשתו החמישית של הנרי השמיני, קתרין הווארד, הוצאה להורג גם היא לאחר כליאה במצודה בשנת 1542 בעוון בגידה וניאוף. בשנת 1554 ג'יין גריי שהייתה מלכת אנגליה במשך תשעה ימים, נכלאה במצודה והוצאה להורג על ידי מרי הראשונה בתו של הנרי השמיני.

במאה ה-15 נכלאו במצודה גם הנסיכים אדוארד החמישי וריצ'רד משרוסברי, בניו של אדוארד הרביעי. הדעות לגבי הוצאתם להורג חלוקות. ג'וזף ג'ייקובס היה האחרון שהוצא להורג במצודה בשנת 1941 בעוון ריגול. בתקופת מלחמת העולם השנייה נכלא, כאמור, סגנו של היטלר, רודולף הס, במצודה למשך ארבעה ימים.

אתר תיירותי שלא תרצו לפספס

כיום מבקרים במצודת לונדון מאות תיירים מדי יום - שזוכים לראות את אוסף השריונים, כלי הנשק העתיקים ותכשיטי הכתר הנוצצים. במצודה מתקיימים גם אירועים ותערוכות מתחלפות. ביקור במצודת לונדון אסור לפספס - הסיור במצודה היא חוויה מרתקת. מומלץ לרכוש כרטיסים מראש.

מצודת לונדון

 

כתבות שאולי יעניינו אותך