X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
לונדון
מסלולי טיול בלונדוןנקודות עיין בלונדוןטיפים והמלצות ללונדוןמלון מומלץ בלונדוןאטרקציות בלונדוןלונדון עם ילדיםהשכרת רכב בלונדוןקניות בלונדוןשאטלים בלונדוןטיסה זולה ללונדון
 

לונדון מהאגדות

לטייל בעיר מהאגדות

לונדון היא עיר של אגדות! לצד אטרקציות שונות כמו שייט על נהר התמזה, טקס החלפת משמר המלך ומוזיאון השעווה של מאדם טוסו, מציעה לונדון למבקרים בה, צעירים ומבוגרים כאחד, אפשרות לצאת למסע הרפתקני רווי בסודות ובקסמים. אז למה אתם מחכים צאו למסע של לונדון מהאגדות

לונדון שימשה השראה לאינסוף אגדות וסיפורי ילדים, על ברכיהם גדלנו אנחנו וגדלים גם ילדינו; טירות אפופות סוד, ארמונות מפוארים, מצודות עם צריחים המתנשאים לשמיים, נסיכות ונסיכים, אבירים ופיות, הם חלק קטן מיצירי הדמיון של סופרים ויוצרים ששאבו את רעיונותיהם מרחובותיה של העיר.

פיטר פן שהתעופף מעל גגות לונדון, התעלומות הסבוכות אותן פיצח הבלש המפורסם בעולם שרלוק הולמס, המטפלת החייכנית מרי פופינס והקוסם הצעיר והמפורסם הארי פוטר, הם כמה מהדמויות שבעקבותיהן ניתן לצאת לטיול בעיר.

הזמן עכשיו סיור בעקבות הארי פוטר >>

הזמן מראש סיור בעקבות שרלוק הולמס >>

בעקבות אגדות ילדים בלונדון

לונדון בעקבות פיטר פן

פיטר פן, הילד ההרפתקן המסרב להתבגר, הוא גיבור ספרו של הסופר הסקוטי ג'יימס מתיו ברי. פיטר חיי עם קבוצת ילדים בבית מתחת לאדמה בלונדון, ומפעם לפעם מבקר בבתי העיר כדי להקשיב לסיפורים אותם מקריאות האימהות לילדיהן בטרם הם שוקעים בשנת לילה רגועה.

פיטר מלמד את קבוצת הילדים שלו לעוף מעל שמי לונדון אל 'ארץ לעולם לא' בעזרת אבקת הקסמים מטינקרבל. ב'ארץ לעולם לא' מובטח לילדים שהם לעולם לא יתבגרו, ושם הם גם עוברים שורה של הרפתקאות. נלחמים בקפטן ג'יימס הנורא או נאבקים בפיראטים שעל הספינה המאיימת 'The Jolly Roger'.

בסוף הסיפור, מחליטה אחת הנערות, וונדי שמה, לשוב ללונדון אך איננה מצליחה לשכנע את פיטר פן להצטרף אליה. עם זאת, מבטיח פיטר פן לבוא לביקור כל שנה באביב ולעזור בניקיונות הבית. הטיול בעקבות פיטר פן בלונדון כולל ביקור בגני קנזינגטון (Kensington Gardens), השייכים לבית המלוכה.

הגנים נמצאים בצידו המערבי של ההייד פארק, מול רובע וסטמינסטר. בגני קנזינטון, הנחשבים לגנים הגדולים ביותר בעיר, מוצב פסלו של פיטר פן. האווירה בגנים היא שלווה ורגועה מאוד ומתאימה לשיטוט מהנה עם הילדים. בנוסף לכך, בגנים נערכים אירועים שונים, כדוגמת: הצגות, סדנאות ואפילו הליכה מודרכת.

פיטר פן

לונדון של מרי פופינס

עלילותיה של האומנת החביבה והאהובה ביותר בעולם, מרי פופינס, מתרחשות גם הן בעיר לונדון. מרי פופינס, שהייתה אישה מעט מסתורית ועסקה בקסמים, הגיעה לביתה של משפחת בנקס שבשדרת עץ הדובדבן 17 בלונדון כדי לשמש כאומנת לילדים.
מאוחר יותר, התעופפה פופינס מעל שמי לונדון עם מטרייתה הענקית ושינתה לחלוטין את חייהם האפרוריים מעט של כל בני המשפחה. דמותה של פופינס היא הדמות המרכזית בסדרה של ספרים אותם כתבה הסופרת האנגלייה פמלה לינדון טרברס בשנת 1934.

בשנת 1964 הועלה לאקרנים הסרט שהופק באולפני דיסני. הסרט זכה בארבעה פרסי אוסקר ונחשב לאחת מיצירות המופת הקולנועיות בכל הזמנים. היום, אמנם, לא ניתן לטייל בסמטת עצי הדובדבן הדמיונית, בה התגוררה משפחת בנקס, אך בלונדון ישנן סמטאות רבות אחרות המזכירות מאוד את סביבת מגוריה של המשפחה.

במערב לונדון, ברחובות הקטנים שבסמוך לגני קנסינגטון, מרגישים ממש כמו בתוך עלילת הספר. מעקות המדרגות המתפתלים עליהם ניתן לגלוש במהירות, תיבות הדואר האדומות והעגולות העשויות מברזל יצוק, פנסי הרחוב העתיקים שהוארו בעבר באמצעות גז, כניסות מרשימות עם עמודים יווניים, פריחת עצי הדובדבן והשערים המובילים לפארק נופחים חיים חדשים בעלילותיהם של מרי וחבורת הילדים.

הפרחים, המדשאות והסנאים בסנט ג'יימס פארק או שייט בסירה בהייד פארק, מזכירים גם הם את הטיולים של מרי עם הילדים בפארק הסמוך לביתם.

לונדון בעקבות ארי פוטר

עלילותיו עתירות ההרפתקאות של הקוסם הצעיר, ארי פוטר, פרי דמיונה של הסופרת האנגלייה ג'יי קיי רולינג, טשטשו גם הן את הגבול בין לונדון המציאותית ובין עולם האגדות והסיפורים. בעקבות הצלחתם המסחררת של ספרי ארי פוטר, החל ענף תיירות חדש, 'בעקבות הקוסם הצעיר', לשגשג מאוד בעיר.

בלונדון ניתן היום לטייל בעקבות ארי פוטר בקבוצות טיולים מאורגנות או אפילו באופן עצמאי. משרד התיירות הבריטי יצר חמש מפות מיוחדות העוקבות אחר נקודות ציון שונות בלונדון, הקשורות כולן לארי פוטר.

הספרייה באוקספורד, בה מגלה חבורת הקוסמים הצעירים את לחשי הכישופים ואת כתבי הסתר, הרציפים 3, 4 ו-9 בתחנת הרכבת קינגס ו"מדריך הארי פוטר לביקור בטירות", השולח את המבקרים לכמה מהטירות היפות בלונדון ובאנגליה הם חלק מהאפשרויות לטייל בעקבות ארי פוטר.

לסיכום, ללונדון יש מה להציע לכולם. אם הגעתם עם הילדים לטיול בבירת אנגליה או קפצתם לביקור אצל בני משפחה, מומלץ מאוד שתפנו כמה ימים ותצאו לטיול קסום בעיר, בעקבות האגדות האהובות על כולנו.

הזמן עכשיו סיור בעקבות הארי פוטר >>

לונדון בעקבות ארי פוטר

 

כתבות שאולי יעניינו אותך