X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
לונדון
מסלולי טיול בלונדוןנקודות עיין בלונדוןטיפים והמלצות ללונדוןמלון מומלץ בלונדוןאטרקציות בלונדוןלונדון עם ילדיםהשכרת רכב בלונדוןקניות בלונדוןשאטלים בלונדוןטיסה זולה ללונדון
 

החתונה המלכותית של וויליאם וקייט

סיפור האהבה של הדוכס והדוכסית מקיימברידג'

אם ביקרתם באנגליה בחודש אפריל של שנת 2011 , בוודאי חוויתם את התזזית וההתרגשות הכללית ברחבי הממלכה. כמעט 2000 מוזמנים, למעלה מחצי מיליון אזרחים בריטים, וכשני מיליארד צופי טלויזיה ליוו ב-29.4.11 את הנסיך הבריטי ויליאם ואת בחירת ליבו קייט מידלטון אל טקס נישואיהם השמח והמתוקשר.

מה הפך חתונה של שני צעירים בריטים לאחד האירועים הנצפים ביותר בעולם אי פעם? מה עוד יש בסיפור האהבה של הדוכס והדוכסית מקיימברידג'? ומדוע זה כל כך מעסיק ומסעיר את הקהל ברחבי העולם כולו, מאזרחי הממלכה המאוחדת, ועד פועלי נמל בתאילנד?

במאמר הבא תמצאו הכל על החתונה המלכותית של וויליאם וקייט (Prince William and Catherine's Royal Wedding)
 

החתונה המלכותית של וויליאם וקייט

נסיכה מהאגדות

קתרין אליזבת' מידלטון, או בכינויה "קייט" נולדה ב-9 בינואר שנת 1982 בעיר רדינג למשפחה רגילה בת המעמד הבינוני, והעבירה את ילדותה בכפר במחוז ברקשייר באנגליה.

קייט היא בתם הבכורה של דיילת אויר וטייס, שהקימו עסק משפחתי עצמאי ומשגשג בחצר ביתם והפכו בעקבות כך למשפחה אמידה. עם סיום לימודי התיכון פנתה קייט ללימודים בקולג', ולאחריהם החלה ללמוד לתואר בתולדות האמנות. במקביל ללימודיה עבדה בחברת אופנה ובעסק המשפחתי של הוריה.

מפגש מקרי עם הנסיך הבריטי השני בסדר הירושה אחרי אביו הנסיך צ'ארלס הוביל את הנערה, בת למשפחה מן המעמד הבינוני, להפוך לנסיכה ולדוכסית, והיא אף עשויה להפוך בעתיד למלכת אנגליה.

זה סיפור אהבה פשוט

סיפור אהבתם של וילי וקייט עשוי מכל המרכיבים שמהם נרקחת אגדה עממית טובה על נסיך ונסיכה, ושלובים בו בין היתר סבתא מלכה ואב נסיך, אם חורגת ואם נערצת ומתה, שני נסיכים יתומים ונערה אחת, חסרת רקע מלכותי, בת למשפחה ממוצעת.

השניים נפגשו בעת לימודיהם, והיו לידידים. על פי התקשורת, יחסיהם הפכו למשמעותיים לאחר שהנסיך ויליאם צפה בקייט בתצוגת אופנה שבה דגמנה הלבשה תחתונה. זוגיותם היציבה וארוכת השנים ידעה משבר קצר אחד, שבמהלכו נפרדו. דבר האירוסים והחתונה הצפויה נודע בסוף שנת 2010, לאחר שבני הזוג חזרו מחופשה בקניה.

האם והכלה - השוואה בלתי נמנעת

גם ברגעי השמחה הגדולים, כשעיני העולם כולו נשואות אל הזוג הנסיכותי, קשה להמנע מהשוואות בין קייט הדוכסית מקיימברידג' לבין אמו של הנסיך החתן - דיאנה, הנסיכה מויילס. ליידי דיאנה ספנסר, שהיתה ידועה בכינויה "ליידי די" נישאה לנסיך צ'ארלס, אביו של ויליאם בשנת 1981.

כעבור שנה נולד הנסיך ויליאם, ומקץ שנתיים נוספות נולד אחיו הנסיך הארי. נישואיהם של צ'ארלס ודיאנה היו סוערים ומלאי האשמות הדדיות בבגידה.

בני הזוג נפרדו בשנת 1992 והתגרשו בשנת 1996. דיאנה היתה לדמות אהובה ואהודה על הציבור בבריטניה וברחבי העולם כולו, בזכות קסמה האישי ומפעלותיה החברתיים. היא נהרגה בתאונת דרכים בפריז, יחד עם ידידה דודי פאיד ונהגה, שניסה ככל הנראה לחמוק מצלמי פפראצי שדלקו אחרי מכוניתם. נסיבות מותה הפתאומיות הובילו המונים ברחבי העולם לבכות את מותה.

כצפוי כשמדובר באירוע כה מתוקשר, נראה שאין מנוס מהשוואות. שתי נקודות מושכות את תשומת הלב במיוחד: ההבדל ביחסי הנסיכות עם התקשורת וההבדלים הניכרים בסיפורי הזוגיות של שני הזוגות.

- יחס התקשורת: בעוד שהנסיכה דיאנה היתה בעלת יחסים אמביוולנטיים עם התקשורת, החלה הדוכסית קייט את יחסיה עם התקשורת על אש קטנה.

במשך שנים נשמר סיפור אהבתם של וילי וקייט בסוד, וגם לאחר שהתפרסם, תהו כלי תקשורת בבריטניה לא פעם מה מעניין בקייט, שהקפידה לשמור בקנאות על פרטיותה.

- יחסי אהבה: נראה שנישואיהם של צ'ארלס ודיאנה היו נישואים מכורח וכי שררה אהבה מועטה בין בני הזוג לאורך שנות הזוגיות בינהם. את נישואיהם ליוו סיפורי בגידה הדדיים, שגירושים בסופם, כאשר צ'ארלס נודע באהבתו לפילגשו קמילה פארקר, בת זוגו הרשמית כיום.

סיפור אהבתם של קייט מידלטון והנסיך וויליאם נראה אופטימי בהרבה, ואם לשפוט על פי קרוב ל-10 שנות הזוגיות שמאחוריהם, נראה שצפויות לשניים שנים ארוכות ומאושרות יחד, עד הגיעם לכס המלוכה בעתיד.

 

כתבות שאולי יעניינו אותך