X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
לונדון
מסלולי טיול בלונדוןנקודות עיין בלונדוןטיפים והמלצות ללונדוןמלון מומלץ בלונדוןאטרקציות בלונדוןלונדון עם ילדיםהשכרת רכב בלונדוןקניות בלונדוןשאטלים בלונדוןטיסה זולה ללונדון
 

מטיילים מחוץ ללונדון

מסע מקסים ברחבי אנגליה

לונדון היא אחת הערים המרתקות והיפות בעולם. בלונדון ניתן לבלות בה שבועות ארוכים מבלי לשבוע מיופייה ומאפשרויות הבילוי הרבות שהיא מציעה. עם זאת, גם מחוץ לעיר ישנן אינסוף אטרקציות תיירותיות ששווה לגלות. בסמיכות לעיר לונדון משתרעים חבלי ארץ מגוונים ויפים לא פחות; כפריים ציוריים, קתדרלות מרשימות, קו חוף פרעי למראה, פאבים עתיקים, בתי אחוזה גדולים, טירות מהאגדות, וגנים רחבים וקסומים.

בואו נצא יחד למסע מקסים ברחבי אנגליה - במאמר מטיילים מחוץ ללונדון תמצאו המלצות וטיפים... 

הזמן עכשיו סיור מלונדון לברייטון וסבן סיסטרס אנגליה >>

הזמן עכשיו סיור יומי מודרך באוקספורד אנגליה + הארי פוטר סטודיו >>

הכפרים לאורך North Downs Way

דרומית ללונדון משתרעת לאופק אחת הדרכים היפות ביותר באנגליה. דרך זו שימשה בעבר כנתיב הליכה של הצליינים מדרום מערב אנגליה לעבר קנטרברי שמזרח. היום הפך חלק גדול מהדרך המקורית לכביש מהיר, אך שביל ההליכה שחולף עדיין במקביל לשביל ההיסטורי נחשב לאחד ממסלולי ההליכה היפים ביותר בבריטניה.

אורכה של נורט' דאונס, החולפת בינות לחורשות עצי אשור ולכפרים קטנים, על בתיהם הציוריים וכנסיותיהם הרבות, הוא כ-250 קילומטרים וברובה היא נוחה מאוד להליכה. הדרך מתחילה ב-Farnham וחולפת לאורך נהר Wey, לעבר הכפר Dorking, שבסמוך אליו שוכן פארק הצבאים.

חלקה השני של הדרך מתחיל בפאתי לונדון ומסתיים בכפר Westerham הפסטוראלי, שבו התגורר בעבר צ'רצ'יל. היום משמש ביתו של צ'רצ'יל כמוזיאון. חלקה השלישי של הדרך כולל את כרי המרעה הרעננים והירוקים של מחוז קנט ומסתיים בכפר Trosley. החלק הרביעי חולף לאורך המסלול המקורי של הצליינים, מטרוסלי ל-Detling, וכולל ביקור באחת הקתדראלות העתיקות ביותר באנגליה וב-Rochester, עיר מגוריו של הסופר הידוע צ'רלס דיקנס.

חלקה החמישי של הדרך ממשיך לאורך כפרים ציוריים וקטנים במסלול הצליינים, עד ל-Boughton Lees. בשלב זה מתפצלת הדרך לשני מסלולים שונים- האחד, לאורך הגבעות של נורת' דאונס ועד המצוקים של דובר, והשני, מגיע גם הוא לדובר דרך Canterbury, בה מתגורר הארכיבישוף של הכנסייה האנגליקנית.

נורת' דאונס אנגליה

ברייטון - Brighton

ברייטון (Brighton) עיר החוף היפה והפופולארית ביותר במרכז אנגליה, המשמשת לא רק כיעד לתיירים המגיעים מחוץ לגבולות בריטניה אלא אהובה ביותר גם על האוכלוסייה המקומית.

בכל סוף שבוע נוהרים אל עיר החוף הדרומית והקסומה, הנמצאת במרחק של כשעה נסיעה מלונדון, רבים מתושבי העיר. אמנם מי הים בחופי ברייטון הם צוננים מאוד ולא תמיד נעימים לרחצה גם בעיצומו של הקיץ, אך מזג האוויר הנפלא, הסמטאות הצרות והציוריות ושלל האטרקציות בעיר הופכים אותה לתוססת ולנפלאה.

במתחם הבילויים של ברייטון ניתן לבלות עד השעות הקטנות של הלילה במועדונים הרבים ובמסיבות בהן חוגגים הבליינים המקצועניים ביותר של בריטניה. כבר בעבר שימשה ברייטון כיעד הבילוי של החברה הגבוהה באנגליה, ואחת מהאטרקציות בעיר היא ארמון הקיץ של המלך ג'ורג הרביעי, המזכיר במראהו את הטאג' מהאל.

בברייטון ישנם גם כמה מוזיאונים – מוזיאון טבע, מוזיאון לדיג ומוזיאון מקורי במיוחד למנועים. אטרקציות נוספות בעיר הן ביתו של הסופר רודיארד קיפלינג, חנויות העתיקות הרבות ופסטיבל האמנויות הגדול הנערך בעיר מדי שנה באביב.

הזמן עכשיו סיור מלונדון לברייטון וסבן סיסטרס אנגליה >>

ברייטון אנגליה

אוקספורד - Oxford

אוקספורד (Oxford) מצויה כ-80 קילומטרים צפונית מערבית ללונדון וניתן להגיע אליה ברכבת או בנסיעה על הכביש המהיר. העיר היא קטנה יחסית וניתן לטייל בה אפילו ברגל. באוקספורד שוכנת אחת האוניברסיטות היוקרתיות והעתיקות ביותר באירופה, עם יותר מ-900 שנות פעילות, והיא זו המקנה לעיר את פרסומה הרב.

אוקספורד נחשבת לאוניברסיטה יוקרתית ביותר גם בקרב אקדמאים ישראלים, ורבים מנסים להתקבל אליה במסגרות שונות של לימודים בחול.  

מעבר לאווירה התרבותית והמעונבת המתנהלת סביב לאוניברסיטה, לגנים הרבים, לנהרות ולבניינים המכובדים, מציעה אוקספורד למבקרים בה גם חיי לילה תוססים ופרועים, מועדוני ריקודים, פאבים עמוסים ואפופי עשן והפתעות רבות נוספות. במרכז העיר שוכנים 39 קולג'ים של האוניברסיטה, שחלקם בני מאות שנים, כדוגמת מרטון קולג' והיוניברסיטי קולג'.

מדי יום בשעות הבוקר ניתן להצטרף לאחד מהסיורים לקולג'ים, היוצאים מ-Trinity College. סיורים אלה נמשכים כשעה וכוללים ביקור במרבית הקולג'ים שבמרכז. את העיר ניתן להכיר גם באמצעות אחד מאוטובוסי התיירים, החולפים בנקודות הציון החשובות שלה.

הזמן עכשיו סיור יומי מודרך באוקספורד אנגליה + הארי פוטר סטודיו >>

הזמן עכשיו סיור יום מודרך סיור יומי מודרך באוקספורד, סטרטפורד וקוטסוולדס >>

לסיכום, אם אתם רוצים לברוח ממזג האוויר הלוהט והלח בארץ, טיול כפרי מחוץ ללונדון יכול להתאים לכם בדיוק . כל מה שצריך זה כרטיס טיסה וביטוח נסיעות לחו"ל, ואתם בדרך לבריטניה הקרירה והירוקה.

אוקספורד אנגליה

 

כתבות שאולי יעניינו אותך