ביג בן - Big Ben

שעון הביג בן המפורסם בעולם

ביג בן (Big Ben London) אותו פעמון מפורסם שהפך לאחד מסמליה של לונדון בפרט ואנגליה בכלל, עומד על תילו כבר יותר ממאה וחמישים שנה. תיירים המחפשים אטרקציות בלונדון ימצאו את מבוקשם במגדל המרהיב שמתנשא לגובה של 96 מטרים. עבור הבריטים, שעון הביג בן מסמל את יציבות הממלכה ומוקד המושך אליו תיירים מכל העולם.

ביג בן לונדון

מלך הסלפי של לונדון

שעון ה- "ביג בן" הלונדוני הוא ליבה הפועם של העיר וסביבו נערכות מרבית החגיגות והפסטיבלים של העיר - אטרקציה אליה מגיעים מליוני תיירים בשנה . הביג בן נמצא סמוך לבית הפרלמנט הבריטי, ארמון וסטמינסטר ומגדל ויקטוריה ונחשב נקודת חן שאסור לוותר עליה ומלך הסלפי הבלתי מעורער של לונדון.

זה נכון, אטרקציות בלונדון - לא חסר, אך שום טיול בבירה הבריטית לא יהיה שלם ללא ביקור ותמונה במגדל השעון המפורסם בכל רחבי העולם "הביג בן".

ביג בן וארמון וסטמינסטר בלונדון

הידעת?

פעמוני שעון הביג בן מנגנים 4 תווים מיצירתו של הנדל "משיח" בכל רבע שעה, ואת צלצול הפעמון הראשי של ה- "ביג בן" אפשר לשמוע מדי שעה עגולה.

מבחינה היסטורית, אין תמימות דעים באשר למקור שמו של ה- "ביג בן", רק שמועות ומיתוסים. יש האומרים שהשם "ביג בן" נובע משמו של מנהל עבודות המבנה בזמן הקמתו "בנג'מין הול". בנוסף, חשוב לציין כי שמו של הפעמון המרכזי במגדל הפעמונים הזה מכונה ביג בן, ולא כל המגדל כולו (כפי שנהוג לחשוב).

334 מדרגות במעלה המגדל

עד לא מזמן היה אפשר להזמין סיור מודרך במגדל הביג בן ומגדל ויקטוריה. במהלך הסיור היה ניתן להגיע אל החלק העליון של המגדל ולהתקרב פיזית אל פיסת ההיסטוריה הזו ובתנאי שהצלחתם לטפס בלמעלה מ - 334 מדרגות לולייניות, שכן מעלית - אין בנמצא.

בנוסף לשעון ה- "ביג בן" הסיור כלל גם ביקור במגדל ויקטוריה (שלמעשה משמש כארכיב של הפרלמנט הבריטי). מגדל ויקטוריה ממוקם סמוך לביג בן ובית הפרלמנט הבריטי.

אבל כעת שעון הביג בן נמצא בשלבי שיפוץ מתקדם ולכן הסיורים הופסקו ויחזרו רק לקראת שנת 2020.

מגדל ויקטוריה לונדון

האתר הרישמי של - Big Ben

 

כתבות שאולי יעניינו אותך