קתדרלת סנט פול - St Paul's Cathedral

הקתדרלה שהיא יצירת מופת אדריכלית

קתדרלת סנט פול נחשבת ליצירת מופת אדריכלית ואחת מנקודות העניין הפופולריות ביותר בלונדון. קתדרלת סנט פול (St Paul's Cathedral) המלכותית בסיטי של לונדון שוכנת בסמוך לנהר התמזה באחד הבניינים המפורסמים של אנגליה.

קתדרלת סנט פול היא אחת האטרקציות המושכות אלפי תיירים מכל העולם שמגיעים ללמוד על ההיסטוריה והאומנות שלה, להתרשם מריצפת הקתדרלה המרהיבה, חללי הפנים, העיצוב האדריכלי, הקריפטה, וכן לטפס אל עבר ראש הכיפה ממנה נשקף נוף פנורמי עוצר נשימה של לונדון.

כרטיסים מראש לקתדרלת סנט פול >>

קתדרלת סנט פול לונדון

קתדרלה מלכותית

קתדרלת סנט פול מילאה תפקיד משמעותי בהיסטוריה של אנגליה החל מחתונות מלכותיות כמו החתונה של הנסיך צ'רלס והנסיכה דיאנה שהתקיימה בתאריך 29 ביולי 1981, אירועים לאומיים, הלוויות וקבורות ממלכתיות כמו: הלוויות האדמירל לורד נלסון, הדוכס מוולינגטון, סר וינסטון צ'רצ'יל ומרגרט תאצ'ר.

הקתדרלה ניזוקה קשות בשריפה הגדולה, שפקדה את לונדון בשנת 1666. הקתדרלה המפוארת שעומדת כיום נבנתה בשנים 1675-1710 בהשראתו של האדריכל הידוע סר כריסטופר רן.

מבנה קתדרלת סנט פול לונדון

כיפת הקתדרלה - נוף פנורמי של לונדון

כיפת הקתדרלה סנט פול נחשבת לשנייה בגודלה בעולם והיא מזכירה את בזיליקת פטרוס הקדוש שנמצאת בוותיקן (רומא). אל גלריית האבן יהיה עליכם לטפס כ- 376 מדרגות ואם תרצו להציץ לגלריית הזהב יהיה עליכם להתמודד עם עוד 152 מדרגות (שווה את המאמץ). פנים הכיפה מעוטר בציורי קיר שנעשו על ידי האומן המפורסם סר ג'יימס ת'ורנהיל. הציורים מתארים שמונה סצינות משמעותיות מחייו של סנט פול.

כרטיסים מראש לקתדרלת סנט פול >>

גלריית הלחש - אקוסטיקה מדהימה

נקודה נוספת שלא תרצו לפספס היא "גלריית הלחש" בגובה של כ- 30 מטר בתוך פנים הכיפה קיימת אקוסטיקה מדהימה וכל לחישה יכולה להישמע בכל נקודה מסביב. לכן תחקרו, התרשמו והזהרו לא לספר סודות כי לקתדרלת סנט פול יש אוזניים.

ההיסטוריה של קתדרלת סנט פול

כאמור, קתדרלת סנט פול הגדולה והמרשימה היא קתדרלת האם (בה' הידיעה) של קתדרלות בלונדון מאחר והיא מקום מושבו הרשמי של הבישוף של לונדון. הקתדרלה הניצבת כיום בליבו של מרכז העסקים של לונדון, הסיטי, נחשבת לאחת העתיקות מבין כנסיות בלונדון.

קתדרלת סנט פול מאגדת תחת כנפה מספר רב של כנסיות בלונדון והיא משמשת כמרכז דתי רב עוצמה. בלונדון יש לא מעט כנסיות אך קתדרלת סנט פול היא בעלת ההיסטוריה המעניינת ביותר.

כבר בשנת 604 לספירה עמדה במקום כנסייה לזכר פול הקדוש, כנסיה זו נשרפה בשנת 675 ונבנתה מחדש כבר באותה השנה. את הכנסייה השנייה שרפו הויקינגים בשנת 962, ובשנת 1087 הקימו הנורמנים את קתדרלת סנט פול השלישית במספר. הקתדרלה שנבנתה הייתה הגדולה מבין קתדרלות בלונדון והשלישית בגודלה באירופה. ראוי לציין כי הצריח של קתדרלת סנט פול היה המבנה הגבוהה ביותר באירופה עד לשנת 1561, אך אז נפגע ממכת ברק ונשרף.

קתדרלת סנט פול נפגעה בשריפה הגדולה של לונדון בשנת 1666 ובשנת 1668 החלה בנייתה, בפעם הרביעית, ע"י כריסטופר רן, שהיה אמון על בנייתן של עוד מספר רב של כנסיות בלונדון.

המסורת של בניית קתדרלות בלונדון נעוצה עוד בימי הביניים וחשיבותן בעיצוב פני העיר של אותם הימים הייתה רבה מאוד. הייחודיות של קתדרלת סנט פול טמונה בצורתה המיוחדת שנבנתה בהשפעת סגנון הרנסאנס-ברוק ובכיפתה העצומה.

כרטיסים מראש לקתדרלת סנט פול >>

חשוב לדעת :

המבקרים בקתדרלת סנט פול אינם רשאים להכניס תיקים למעט תיק יד

כיפת הקתדרלת סנט פול

 

כתבות שאולי יעניינו אותך