להצטלם באבי רוד: טיול בלונדון בעקבות להקת הביטלס

נקודות ציון מרכזיות של להקת הביטלס

לונדון היתה ועדיין זירת פעילותם של מוזיקאים רבים בתחום הפופ והרוק. מיטב הזמרים והלהקות כמו רוד סטיוארט, אלטון ג'ון, U2 ועוד פעלו ועדיין מייצרים בלונדון מוזיקה פופולארית בכל רחבי העולם.

עם זאת, אין להקה המזוהה ואף מביאה עשרות אלפי תיירים לסייר ברחבי לונדון בעקבותיה כמו הביטלס. להקת החיפושיות הפכו לאגדה בבירה הבריטית. לאחר שעזבו הביטלס את ליברפול הם הגיעו לעיר הגדולה והתמקמו בה וההמשך ידוע...

בלונדון מתקיימים סיורים מודרכים בעקבות האתרים המזוהים ביותר עם הלהקה האגדית אך בהחלט ניתן לסייר בעקבותיהם גם באופן עצמאי: אז בואו נצא יחד למסע מרתק בעקבות להקת הביטלס

הזמן כרטיס לסיור באולפנים של הביטלס בלונדון >>

 

מעבר החציה המפורסם - מול אלופני אבי-רוד

בתמונה : מעבר החציה המפורסם מול אולפני אבי-רוד (Abbey Road)

הדירה המשותפת של חברי הלהקה

כמו בכל סיפור מתחילים מהתחלה. ההתחלה של חברי הביטלס בלונדון היתה בדירה הממוקמת בבית עתיק ונאה אשר בוודאי שימש גם הוא השראה לחבר הלהקה שעדיין לא ידעו כמה גבוה יגיעו. הבית נמצא בשכונת גרין סטריט, ברחוב MAYFAIR 57. ברחוב זה נמצאת גם חנות התכשיטים המלכותית בה נרכשה טבעת הספיר של הנסיכה דיאנה. אולי בכל זאת ידעו חברי הלהקה לאילו כוכבים יהפכו תוך זמן קצר....

אולפני אבי רוד

באולפני אבי רוד הנקראים על שם הרחוב בו הם נמצאים הוקלטו רוב אלבומיהם של הביטלס. הביקור באולפני ההקלטות בהם יצאו רוב שירי הלהקה לאויר העולם הם חוויה. מלבד הביטלס מקליטים באולפנים אלה מיטב הזמרים והלהקות הבריטיים.

האולפנים כוללים מספר אולפני הקלטות, אחד מהם גדול במיוחד- זהו אולפן ההקלטות הגדול בעולם והוא יכול להכיל אפילו תזמורת בת 110 חברים ומקהלה בת 100 חברים בו זמנית. מלבד אולפן עצום זה ישנם אולפנים קטנים יותר.

מול האולפנים תוכלו להצטלם במעבר החציה המפורסם הנראה על אחד מתקליטי הביטלס הנושא אף הוא את שם הרחוב. במיוחד אם אתם בהרכב של ארבעה אנשים, תוכלו לשחזר את התמונה המפורסמת של חברי הביטלס החוצים במעבר החציה. על הקיר החיצוני של האולפנים כותבים במשך שנים מעריצי הלהקה הודעות ותמונות אשר נמחקות בכדי לתת מקום לחדשות.

בית קפה הביטלס

לא רחוק מהאולפנים, ממש באותו הרחוב, ליד תחנת העץ סנט גון, נמצא בית קפה הביטלס אשר נקרא בעבר בית קפה אבי רוד. בית הקפה תוכלו להכנס לאוירה, לצפות באולפנים ובמעבר החציה המפורסם בעודכם שותים משהו או אוכלים ארוחה קלה. בתוך בית הקפה ישנה גם חנות המוכרת מזכרות רבות הנושאות את תמונותיהם של ארבעת המופלאים, ומתקיימים במקום ערבים מיוחדים.

הארד רוק קפה בהייד פארק קורנר

בסניף הארד רוק קפה שבהייד פארק קורנר תוכלו לראות את הכספת, שממש כמו תיבת אוצר עתיקה, מכילה מזכרות שונות של אמני רוק כולל הביטלס. בסיור מודרך תוכלו לראות את המילים המקוריות לשיר Imegine הכתובות בכתב ידו של ג'ון לנון, משקפיים ומעיל אותם לבש ג'ון לנון במהלך הופעה בניו יורק, את מערכת התופים המקורית של רינגו סטאר לפני שהצטרף לביטלס, ועוד.

רחוב בייקר ורחוב מרילבון

בשני רחובות אלה העבירו הביטלס חלק לא קטן מזמנם. ברחוב מרילבון 38, ממש על כיכר מונטגיו, נמצאת הדירה של רינגו סטאר בה נפגשו ברי הלהקה לא מעט. תוכלו לעצום את עיניכם ולדמיין את יוקו אונו וג'ון לנון אשר חיו במקום במשך תקופה. כאן הם אפילו צילמו את תמונת העירום שלהם אשר מתנוססת על האלבום “Two Virgins’’ .

ברחוב בייקר 231 נמצאת חנות הביטלס המוכרת מגוון רחב של מזכרות. אם תמשיכו לטייל ברחוב בייקר ותגיעו עד מספר 94 תוכלו להבחין בשלט הנושא את שמו של ג'ון לנון ואת שנת לידתו ושנת הירצחו.

במקום זה נפתחה לראשונה חנות אפל של פול מקרטני. אם תרצו לראות את דמויותיהם של חברי הלהקה כמעט כפי שהן במציאות, מוזיאון מדאם טוסו שבו בובות שעווה בדמות חברי הלהקה נמצא לא רחוק ברחוב מרילבון אף הוא.

 

כתבות שאולי יעניינו אותך