לטייל בלונדון בגיל הזהב

סבא וסבתא בחופשה מהסרטים בעיר לונדון

יצא לנו לחשוב לא מעט על האופן בו אנחנו רוצים לציין שתי נקודות חשובות מאד בחיים שלנו: הראשונה היא יום הולדת 75 והשנייה, החשובה לא פחות, חתונת זהב. חיפשנו יעד שיתאים למה שאנחנו מחפשים, שנוכל בו לעשות דברים שלא מאתגרים יותר מדי מבחינה פיזית ויעד שיציע הרבה מה לעשות בפן התרבותי. ואז הרעיון הזה עלה, והבנו מיד שמצאנו את היעד המושלם - טיול בלונדון. כי איזה זמן טוב יותר מגיל הזהב לחקור את היופי של לונדון?

הדבר הראשון שעשינו הוא מחקר. ידענו שתכנון מוקדם יכול לחסוך לנו זמן יקר בלונדון ושמחנו לגלות תוך כדי שבהזמנה מוקדמת אפשר לדלג על התורים (בגיל המבוגר, ובכל גיל בעצם, זה לא נעים לעמוד דקות ארוכות בתור). הילדים והנכדים עזרו לנו לתכנון את הטיול באינטרנט. הבנו שאפשר לשלב גם את איטליה, להוסיף טיול שייט לתמונה ולהפוך את הטיול למהנה אפילו יותר. בחרנו מלון ברחוב אוקספורד, הזמנו שאטל שייקח אותנו משדה התעופה אליו ויצאנו לדרך..  

סבא וסבתא מטיילים בלונדון

קניות והצגה קסומה

הגענו בשעות הצהריים למלון בלונדון, והחלטנו לנוח כשעה כדי לאגור כוחות לקראת המשך הדרך. היעד הראשון שלנו היה רחוב אוקספורד הסמוך למלון, אחד הרחובות המפורסמים באנגליה. הבנו שזהו גן עדן לחובבי השופינג, וכבר ביום הראשון הצטיידנו במתנות לנכדים. בערב עוד הספקנו לצאת להצגה "פאנטום האופרה", שהייתה נהדרת ומושקעת מאד. לא הרגשנו שהזמן עובר, ולא רצינו שהוא יעבור כי זה אומר שההצגה עומדת להיגמר. ספתח אידיאלי לטיול.

חוקרים את לונדון ביום ובלילה

ביום השני לטיול עלינו על אוטובוס הקומותיים של התיירים, שכלול בכרטיס ההנחות לונדון פס (London Pass) אותו רכשנו מראש עוד בישראל. שמחנו לגלות שתחנת האוטובוס הייתה ממש ליד המלון. עלינו על האוטובוס ועברנו ליד כל הנקודות הפופולאריות של העיר. בחלק מהמקרים החלטנו לרדת, להסתובב קצת, לצלם ולחזור לאוטובוס.

כך עשינו עד שעות הערב, בהן יצאנו להליכה רגלית בתפאורה המרהיבה של נהר התמזה.  עלינו לסיבוב על לונדון איי, ראינו את הגשרים מוארים, את בית הפרלמנט, הביג בן ועוד אתרים קסומים שמסתבר שנראים שונה לחלוטין מאשר באור היום. לא ברור מה יפה יותר, אבל אין ספק שכל אחד צריך להיחשף לאתרי החובה של לונדון גם ביום וגם בלילה.

שייט בספינת אהבה לאיטליה

את היום השלישי לטיול החלטנו להקדיש לשייט היוצא מהנמל של לונדון. לקחנו הסעה עם נהג השאטל עד לנמל, שם עלינו על ספינת פאר ויצאנו לחקור את היופי של אזור איטליה. במשך חמישה ימים קסומים שטנו לנו באזור, תוך שאנחנו עוברים בחלק מאתרי התיירות המרכזיים של ארץ המגף ונחשפים לנופים של פעם בחיים. עצם השייט עצמו היה חוויה, בהתחשב בגודל הספינה ובתנאי האירוח המפנקים מאד.

לקנח במוזיאונים של לונדון 

ביום התשיעי חזרנו מהשייט מרוצים ומלאי חיים, מוכנים להמשיך לחקור את לונדון. הפעם החלטנו להקדיש קצת זמן לחלק מהמבחר הרחב מאד של מוזיאונים המזוהים כל כך עם בירת אנגליה. מכיוון שאנחנו חובבי היסטוריה בחרנו להעביר מספר שעות במוזיאון הבריטי, וזו הייתה בחירה מוצלחת מאד: במוזיאון מצאנו רשימה אינסופית של פריטים היסטוריים ועתיקות מכל רחבי העולם, עם הסברים מרתקים ומעשירים.

לאחר מכן החלטנו להיחשף לצד האמנותי של לונדון, ואין מקום טוב יותר מאשר המוזיאון לאמנות מודרנית טייט מודרן לעשות את זה. ביקרנו בגלריות המגוונות של המוזיאון ונחשפנו ליצירות שונות ולעיתים משונות, אבל תמיד מרשימות ומעוררות מחשבה.
לקראת ערב יצאנו לשדה התעופה, בסיומו של טיול יוצא מן הכלל. הילדים והנכדים חיכו לנו בבית, והיה לנו כל כך הרבה לספר להם - הם הופתעו ואפילו דאגו שנכתוב על זה בלוג : יומן טיול לגיל הזהב  

 

כתבות שאולי יעניינו אותך