החזר מס

החזר מע"מ (VAT) על קניות בממלכה הבריטית

לונדון נחשבת לבירת השופינג של אירופה. המחירים הנמוכים יחסית של מותגים, מוצרי אלקטרוניקה וכד'. בשילוב השער הנמוך של הפואנד (המטבע הבריטי) והחזר מע"מ (ה- VAT הבריטי) בגובה של 20% הפכו את אנגליה ליעד קניות נחשק וישראלים רבים נוהגים להגיע לממלכה המאוחדת לאורך כל השנה ובמיוחד בתקופת הסיילים הגדולים לשופינג בבתי הכלבו המפורסמים של רחוב אוקספורד, הקניונים המפוארים, רשתות האופנה, המותגים ועוד.
 

החזר מס בלונדון

מהו ה - VAT  ?

ה - VAT  הבריטי הוא מס בגובה של 20% (נכון לשנת 2017). זהו מס שמקביל למע"מ (מס ערך מוסף) שנהוג בישראל. ה - VAT  משולם באנגליה על רוב המוצרים והשירותים למעט מוצרי מזון לתינוקות, תרופות, מוצרי טיפוח ועוד, עליהם קיים פטור ממס או במקרים מסויימים מס מופחת בגובה של 5%. מידע מורחב על שיעורי ה - VAT הבריטי תמצאו באתר הזה

מי זכאי להחזר ה - VAT

החזר של ה - VAT זכאי לקבל כל תייר ישראלי שנכנס לבריטניה עם דרכון ישראלי ואין ברשותו דרכון בריטי ו/או אירופאי (אחרי הברקזיט יפורסמו הנחיות חדשות). ההחזר נעשה עבור רכישת מוצרים בבריטניה (מוגבל לסכום רכישה מינימלי שמשתנה מעת לעת).

כיצד מקבלים את ה- VAT ?

הדרישה להחזר מע"מ (VAT) בבריטניה בוטלה החל מ- 1 לינואר 2021.

בחלק מהחנויות ובתי הכלבו בלונדון ניתן לקבל החזר מע"מ בתנאי שהחנות תשלח את ה"טובין" לכתובת שלכם בישראל או בכל מקום מחוץ לבריטניה.

משמע ! לא תוכלו לקחת את הקניות אתכם במזוודה !.

מאחר והסוגיה נמצאת בלב ליבה של מחלוקת ציבורית בבריטניה - יכול להיות שההנחיות ישתנו שוב בקרב, לכן שווה להתעדכן באתר משרד האוצר הבריטי

 

כתבות שאולי יעניינו אותך