הגלריה הלאומית - The National Gallery

הנשיונל גאלרי בלונדון

סיבוב בין הגלריות של לונדון לא יהיה מושלם ללא ביקור באחת הגלריות הגדולות בעיר. הגלריה הלאומית לאומנות בלונדון (הנשיונל גאלרי). בגלריה הלאומית בלונדון תוכלו לראות בחינם כ- 2,300 יצירות אמנות, ציורים מתקופת ימי הביינים ועד למאה ה-20. יצירות אומנות של מיטב הציירים כמו: בוטיצ'לי, לאונרדו דה וינצ'י, רמברנדט, גיינסבורו, טרנר, רנואר, סזאן ואן גוך ועוד.
 

הגלריה הלאומית בלונדון

הגלריה הלאומית לאומנות בלונדון - אוסף המרשים בעולם

הגלריה הלאומית (The National Gallery) ממוקמת בצידה הצפוני של כיכר טרפלגר. הגלריה היא למעשה מוזיאון אמנות שנוסד בשנת 1824. מוזיאון שהוקם במטרה לשמש מוסד אמנות ציבורי ואכסניה ל- 36 ציורים שרכשה ממשלת בריטניה מהבנקאי ג'ון ג'וליוס אנגרשטיין.

ברבות השנים גדל אוסף המוצגים בגלריה הלאומית לאמנות בלונדון בעיקר באמצעות תרומות שנאספו, תרומות שבזכותן נרכשו ציורים מכל העולם שמהווים למעלה משני שלישים מכל האוסף.

בשונה ממוזיאונים מפורסמים אחרים כמו: הלובר של פריז או הפראדו במדריד מקורם של האוספים המוצגים בגלריה הם באוסף המלכותי של בריטניה. זהו אוסף אדיר המכיל כ- 2,300 יצירות אמנות שנוצרו בתקופות שבין המאה ה-13 לשלהי המאה ה-19.

נשיונל גלרי - גלריה שלא תרצו לפספס

הנשיונל גאלרי היא אתר חובה לכל חובב אמנות המגיע לעיר לונדון בשל העובדה כי היא מציגה את אחד מאוספי האמנות המרשימים ביותר בעולם וכוללת יצירות של אמנים ידועים מהולנד, איטליה, צרפת ועוד.

בין היצירות המרהיבות המוצגות באולמות הגלריה הלאומית יוכלו המבקרים למצוא את דיוקן האפיפיור יוליוס השני, המדונה של הציפורנים והצליבה של רפאל, ונוס במארס של בוטיצ'לי, ההורדה אל הקבר ומדונת מנצ'סטר של מיכאלאנג'לו, משתה בלשצר של רמברנדט, החמניות של ואן גוך ועוד יצירות אומנות רבות ומרשימות שקצרה היריעה מלפרט.

אז לכל חובבי האמנות, גלריות בלונדון ובמיוחד הגלריה הלאומית לאמנות (נשיונל גלרי) היא מקדש אמנות שפשוט אסור לוותר עליה. הגלריה הלאומית המרתקת הזו תציע לכם הצצה אל היצירות המופלאות ביותר של כל הזמנים.

הגלריה הלאומית בלונדון | © National Gallery, London

כניסה חופשית

על פי החוק באנגליה האוסף הענק שמוצג בגלריה הלאומית שייך לכלל הציבור הבריטי ולכן הכניסה לגלריה אינה כרוכה בתשלום, אך יחד עם זאת המבקרים מתבקשים (בנימוס, כמובן) לתרום לגלריה את דמי הכניסה.

בנוסף, בגלריה ישנם  סיורים מודרכים, מדריכי אודיו זמינים בשפות מרובות ולעיתים נערכות פעילויות משפחתיות לילדים בכל הגילאים.

מייצגים בגלריה הלאומית בלונדון

Photo By: © National Gallery, London

 

כתבות שאולי יעניינו אותך