כנסיית סנט ברת'ולומיו הגדולה - St Bartholomew the Great

כנסייה עתיקה בסיטי של לונדון

כנסיית סנט ברת'ולומיו היא אחת מהכנסיות העתיקות ביותר מבין כל הכנסיות של לונדון. כנסיית סנט ברת'ולומיו הגדולה (St Bartholomew-the-Great) נבנתה בשנת 1123 כמנזר אגוסטין ותיפקדה באופן רציף ככנסייה פעילה עד לשנת 1143.

כנסייה אנגליקנית

בדומה להרבה כנסיות בלונדון גם כנסיית סנט ברת'ולומיו הינה כנסייה אנגליקנית. הכנסייה ממוקמת באזור לונדוני מוכר בסיטי של לונדון. הכנסייה נבנתה בזמן מלכותו של הנרי הראשון ושרדה מהלומות רבות במהלך שנות פעילותה.

ההיסטוריה של כנסיית סנט ברת'ולומיו הגדולה

לאורך שנות ההיסטוריה, כנסיית סנט ברת'ולומיו הגדולה שימשה את מאמינה האנגליקנים, אך הושפעה גם ממלחמות ואסונות שפקדו את לונדון. בין האסונות שפקדו את כנסיית סנט ברת'ולומיו, ניתן למנות את השריפה הגדולה אשר התרחשה בשנת 1666 ואת ההפגזות הרבות אשר פקדו את לונדון במהלך מלחמות העולם הראשונה ומלחמת העולם השנייה.

סנט ברת'ולומיו - בטבורו של סמית'פילד

כנסיית סנט ברת'ולומיו ממוקמת באזור מקסים ושופע כל טוב, אשר נקרא סמית'פילד, כאשר בקרבת המקום נמצאים בית החולים סנט ברת'ולומיו המפורסם ושוק סמית'פילד השוקק. האזור מפורסם בעיקר בזכות שפע הבארים, הפאבים והמסעדות השונות אשר נמצאות בקרבת מקום, כאשר הכנסייה ממוקמת ממש בטבורו של האזור.

הכנסייה מופיעה גם בסרטים

כנסיית סנט ברת'ולומיו עברה שיחזור באחרונה וכיום היא מתפקדת ככנסייה פעילה לכל דבר אשר משמשת לתפילות סדירות. מעבר לפעילותה הסדירה של הכנסייה, כנסיית סנט ברת'ולומיו הפכה למוקד אטרקטיבי ביותר עבור מבקרים רבים, ואף שימשה סט צילומים מרכזי עבור סדרות טלוויזיה וסרטי קולנוע פופולריים רבים ביניהם אפשר למנות סרטים כמו ארבע וחתונות ולוויה אחת, שיקספיר מאוהב, הסדרה שרלוק הולמס ועוד סרטים רבים.

 

כתבות שאולי יעניינו אותך