שוק פורטבלו - Portobello Market

פורטובלו  מרקט - מציאות בכל פינה

שוק פורטבלו הוא שוק העתיקות הגדול והמפורסם ביותר בעולם עליו מגיעים אלפי מבקרים מכל העולם, לטייל בין למעלה מ- 1,000 דוכנים המציעים פרטי אספנות, עתיקות, וינטאג', תקליטים, פוסטרים, בגדים משובחים, דברי נוי, קרמיקה, מוסיקה ועוד.

שוק פורטבלו (Portobello Market) הוקם בשנת 1800 אך הפך לפופולרי ומוקד עליה לרגל לחובבי עתיקות וחפצים ישנים רק לקראת שנת 1950. אף על פי שהשוק פעיל במתכונת קטנה יחסית כל ימות השבוע מומלץ להגיע בימי שישי ושבת, אז מאות הסוחרים מגיעים להציע עתיקות ואוספים מיוחדים.

שוק פורטבלו לונדון

תרבות יד שניה ועתיקות

תרבות של חפצים יד שניה ועתיקות קיימת בלונדון כבר שנים רבות וחלק מהשווקים בלונדון מאפשרים לכל אדם למכור חפצים בהם אין לו עוד צורך, אבל מבין כולם שוק פורטבלו הוא המייצג הגדול ביותר של תרבות חפצי היד שניה של העיר לונדון.

מוקד עליה לרגל לחובבי עתיקות

כאמור, כיום ברחבי השוק ניתן למצוא עשרות חנויות עתיקות וחפצי יד שניה, בנוסף לחנויות אשר מוכרות מוצרים חדשים, פתוחות כל השבוע. בשבת שוק פורטבלו מקבל חיים חדשים כאשר את הרחוב ממלאים מאות סוחרים הפותחים דוכנים ומציעים מוצרים שונים, חדשים כישנים, לאלפי המקומיים והתיירים המבקרים בשוק.

החיוניות הגדולה של השוק ומראהו המיוחד הביאו לכך כי שוק פורטבלו הפך לרקע לצילום סרטי קולנוע רבים וידועים, בניהם "המיטה המעופפת" ו"נוטינג היל".

הגעה אל שוק פורטבלו היא קלה. כל שיש לעשות הוא לעלות על רכבת תחתית או אוטובוס ולרדת בתחנת נוטינג היל.

 

כתבות שאולי יעניינו אותך