10 נקודות עניין שאסור לפספס בלונדון

סמלי לונדון שכדאי להכיר

לונדון משלבת היסטוריה, כלכלה, תרבות, ממלכתיות וחדשנות. לצד מבנים היסטוריים מימי הבניינים, ארמונות וטירות בהם מתגוררים בני משפחת המלוכה - שזורים פארקים רחבי ידיים, פינות טבע ונקודות עניין בעלי חשיבות תרבותית שמביאים לידי ביטוי סיפורי פנטזיה ואגדות פרי יצירתם של סופרים בריטים מפורסמים.

בלונדון עשרות נקודות עניין שהפכו לסמליה הבולטים של העיר – נקודות חן שמצטלמות נהדר. תמונות שבטוח שתרצו להעלות לסטורי שלכם ולשתף ברשתות החברתיות. מתוך המקומות שממש שווה להגיע אליהם בחרנו רשימה של עשר נקודות עניין שאסור לפספס בלונדון. נקודות מובילות שמספרות את הסיפור של לונדון ומהוות את הווייב של העיר.

מה תוכלו למצוא כאן:

1. גשר מצודת לונדון
2. ארמון וסטמינסטר
3. ביג בן
4. הייד פארק
5. כיכר פיקדילי
6. קתדרלת סנט פול
7. ונציה הקטנה
8. תצפית מגדל השארד
9. כיכר לסטר
10. הארי פוטר רציף

נקודות עניין שאסור לפספס בלונדון

גשר מצודת לונדון

גשר מצודת לונדון נחנך לפני כ- 130 שנה (בשנת 1894). הגשר נחשב לאחד מסמליה של לונדון. גשר מצודת לונדון (Tower Bridge) מחבר בין גבעת מצודת לונדון ורובע סאת'רק. גשר מצודת לונדון משלב היסטוריה, ארכיטקטורה, טכנולוגיה ומהווה נקודת חן תיירותית. 

גשר מצודת לונדון מזמין אותך לבקר ולהתרשם מהמנועים האדירים שמרימים את כנפות הגשר ומאפשרים מעבר של ספינות, לטפס למגדלי התצפית – ביניהם שביל זכוכית שמתנשא לגובה של 42 מטר ממנו נשקף נופה המרהיב של העיר ונהר התמזה (River Thames) שזורם תחתיו. שביל הזכוכית פתוח לציבור - מומלץ לעלות ולטייל לאורכו !!!

(עלות 10.60 ליש"ט – חינם עם כרטיס לונדון פס).

גשר מצודת לונדון

ארמון וסטמינסטר (בית הפרלמנט)

ארמון וסטמינסטר (Palace of Westminster) הוא סמל לונדוני ששוכן על גדות נהר התמזה. המבנה העתיק וההיסטורי הזה משמש משנת 1547 כבית הפרלמנט הבריטי (Houses of Parliament). כאן מתאספים חברי הפרלמנט, הלורדים וראש ממשלת בריטניה ומכריעים בנושאים חשובים ומהותיים של הממלכה הבריטית.

לסקרנים, מומלץ לפנות שעה וחצי לסיור בבית הפרלמנט הבריטי וארמון וסטמיניסטר, הסיור המרתק מהווה הצצה נדירה אל הפוליטיקה הבריטית ומשלב אלף שנות היסטוריה, אמנות ואדריכלות. לסיור בבית הפרלמנט יש להזמין מקומות מראש.

ארמון וסטמינסטר בלונדון

ביג בן (מגדל אליזבת)

מגדל אליזבת בארמון וסטמינסטר מתנשא לגובה של – 100 מטר. בקצהו של המגדל נמצא השעון המפורסם של לונדון ופעמון ענק (ביג בן) ש"קולו" מהדהד ברחבי העיר בכל פעם שמחוגי השעון מצביעים על שעה עגולה. התיירים הרבים שמבקרים בלונדון מכנים את כל מגדל השעון: ביג בן (Big Ben) למרות שהשם מתייחס לפעמון.

מגדל אליזבת נחשב למלך ה"סלפי" של לונדון - נקודת חן שמושכת אליה מיליוני תיירים מכל העולם. בדרך כלל ניתן להזמין סיור במגדל אליזבת ולטפס כ- 334 מדרגות (אין מעלית). אלא שכרגע המגדל נמצא בשיפוץ וחידוש הסיורים מתוכנן להמשך שנת 2022. בינתיים אתם מוזמנים לצלם, להצטלם ולשתף.    

ביג בן לונדון

הייד פארק

הייד פארק (Hyde Park) 350 דונמים של ריאה ירוקה בלב ליבה של לונדון, מרחק הליכה קצר מארמון בקינגהאם (Buckingham Palace). בהייד פארק נמצאת פינת הנואמים המפורסמת, מזרקה מעגלית המדמה נחל זורם לזכרה של הנסיכה דיאנה ואגם בו שוחים להנאתם דגים, ברווזים ומיני עופות שונים.

בהייד פארק נערכות הופעות חיות של להקות וזמרים מהידועים בעולם. הפארק שוקק חיים, תושבי לונדון נוהגים להגיע לפארק בכל ימות השנה, לטייל בין השבילים, הפרחים והעצים, לרכב על אופנים ולעשות ספורט. הרומנטיקנים יגיעו להייד פארק עם סלסלה עמוסה בגבינות, פירות ויין לפיקניק על המדשאות הירוקות.   

הייד פארק לונדון

כיכר פיקדילי

כיכר פיקדילי (Piccadilly Circus) ברובע וסטמינסטר משלבת חיי לילה ססגוניים, היסטוריה מרתקת, תרבות עשירה והווה מודרני - מה שהופך את הכיכר לנקודה מעולה לתמונה מנצחת. כיכר פיקדילי שוקקת חיים, תמצאו בה "אקשן" כל הזמן - הופעות רחוב, מועדונים, חנויות מה שהופך אותה לאטרקציה מרכזית ויעד לבילוי נהדר.

בכיכר פיקדילי מוצב פסל שמנציח את הלורד שפטסברי, מבנה מרשים של תיאטרון קריטריון שנפתח בשנת 1874 ומאז מציג הצגות של שייקספיר ופרסומות ענק של מיטב החברות והטכנולוגיה שמוצגות על שלטי ניאון ענקיים (לתמונות "מעלפות" מומלץ להגיע לכיכר פיקדילי גם בשעות היום וגם בשעות הלילה).

מאחורי שמה של כיכר פיקדילי עומד "קוריוז" נחמד. הכיכר נקראת על-שמו של "פפיון" צווארון שנמכר על-ידי החייט רוברט בייקר בשנת 1626. מאז הפכה כיכר פיקדילי ליעד מרכזי שמחבר את שדרת שפטסברי עם רחוב פקדילי וריג'נט. בכיכר פיקדילי תחנת רכבת תחתית (טיוב) ממנה קל להתנייד בעיר.

כיכר פיקדילי לונדון

קתדרלת סנט פול

קתדרלת סנט פול (St Paul's Cathedral) היא נקודת חן שלא תרצו לפספס בלונדון. קתדרלת סנט פול בנויה בסגנון רנסנאס משולב עם בארוק, לכן היא נחשבת יצירת אומנות אדריכלית שמחברת בין היסטוריה, אמנות ודת. 

מומלץ להגיע לקתדרלת סנט פול ולערוך סיור בין חללי הקתדרלה, גלריית הלחישות, לצפות בקשתות המעוטרות, ציורי הקיר, הפסלים והעיטורים הרבים ובטח שלא לפספס ביקור בראש כיפת הקתדרלה שמתנשאת לגובה של 108 מטר ממנה נצפה נופה של לונדון. 

קתדרלת סנט פול משמשת כמקום מושבו של הבישוף של לונדון. הקתדרלה שוכנת במרכז הסיטי של לונדון, סמוך לקתדרלה נמצאת תחנת רכבת תחתית (טיוב).

קתדרלת סנט פול לונדון

ונציה הקטנה

ונציה הקטנה (Little Venice) היא שכונה ציורית, שקטה, שלווה ויוקרתית בלונדון שהפכה לאזור בילויים ופנאי לזוגות מאוהבים, משפחות עם ילדים ותיירים. בונציה הקטנה בתי קפה, מסעדות, פאבים וחנויות. האטרקציה המרכזית של ונציה הקטנה היא בריכת מים שמחברת בין תעלת ריג'נט ותעלת גרנד יוניון שמשמשת כמעגן סירות.

מונציה הקטנה ניתן לקחת שייט חווייתי, ליהנות מאווירה פסטורלית ושקטה באחד מבתי הקפה והמסעדות, לעשות טיול רגלי ולצלם המון תמונות מדהימות. ונציה הקטנה שוכנת מרחק קצר משכונת פדינגטון, ריג'נט פארק ורובע קמדן. כבר בשנת 1820 שימשה ונציה הקטנה כצומת חשובה בנתיבי הסחר של לונדון.

כרטיסים לשייט חוויתי בונציה הקטנה >>

ונציה הקטנה לונדון

תצפית מגדל השארד

מגדל השארד (The Shard) הוא גורד שחקים לונדוני, דמוי קרחון המגיח מנהר התמזה. מגדל השארד בן ה- 72 קומות שמתנשא לגובה של 310 מטר שינה את קו הרקיע של לונדון ונחשב למגדל הגבוה ביותר באנגליה. במגדל השארד דירות יוקרה, משרדים, מסעדות ונקודת תצפית בגובה של 245 מטר ממנה ניתן לצפות על העיר לונדון מנקודת מבט מעוף הציפור וליהנות מחוויה קולינרית מקומית (חובה להזמין כרטיסים מראש). 

מגדל השארד שוכן בגדה הדרומית של נהר התמזה סמוך לגשר לונדון. מגדל השארד הפך פנינה אדריכלית - הוא נבנה בהשראה של צריחי לונדון ומתרני ספינות מפרש כפי שצייר קנאלטו הצייר הוונציאני מהמאה ה- 18. ארגון המורשת האנגלית נתנה למגדל השארד את הכינוי "רסיס זכוכית בלב לונדון ההיסטורית" ומכאן גם שמו בעברית: "מגדל רסיס הזכוכית".

עקוף את התור - הזמן כרטיסים לתצפית מגדל השארד >>

תצפית מגדל השארד לונדון

כיכר לסטר

כיכר לסטר (Leicester Square), מרכז תרבות, בילוי, בידור ושופינג בלב לונדון. כיכר לסטר היא כיכר גדולה המיועדת להולכי רגל בלבד. במרכז כיכר לסטר פסל ומזרקה וסביבה שבלים ופארק קטן הכולל מדשאה בה פזורים כיסאות נוח.

אחת האטרקציות בכיכר לסטר היא גלריה פתוחה בה מוצגים פסלים קטנים בדמותם של כוכבי סרטים ואגדות: צ'ארלי צ'פלין, ווליאם שקספיר, הארי פוטר, באגס באני, מרי פופינס, הדוב פדינגטון, מיסטר בין, לורל והארדי (השמן והרזה), דולפינים ועוד.

כתיירים בוודאי שתשמחו לגלות כי בכיכר לסטר נמצאת חנות מפורסמת למכירת כרטיסים להצגות ומחזות זמר במחירים מוזלים, בתי קולנוע, חנות M&M המפורסמת, חנות לגו, מסעדות, בתי קפה, בתי קולנוע, קזינו, מבנים היסטוריים ובארים אליהם כדאי להגיע בשעות הערב.

באזור כיכר לסטר נערכים מופעי רחוב. הכיכר שוכנת באזור וסט אנד ברובע וסטמינסטר קרוב לגלריית הדיוקנאות הלאומית, הגלריה הלאומית, צ'יינה טאון (Chinatown), כיכר פיקדילי ותחנת הרכבת התחתית לסטר.

כיכר לסטר לונדון

הארי פוטר רציף ¾ 9 

רציף ¾ 9 (platform 9 ¾ ) הוא לוקיישן מבוקש ל"סלפי" בלונדון. כניסה סודית לרציף 9 ו - ¾ הקסום שידועה רק לקוסמים ומכשפים. מעריציו של הארי פוטר (Harry Potter) מכירים את רציף הרכבת המפורסם: רציף 9 ו- ¾ שנמצא בתחנת הרכבת קינגס קרוס (King's Cross) ברובע קמדן, לונדון.

החל משעות הבוקר מגיעים אלפי מעריצים לתחנת קינגס קרוס במטרה לראות את עגלת המזוודות המפורסמת נמצאת חלקה בעולם האמיתי וחלקה בעולם הקסום, לצלם את התמונה המיוחלת ולשתף עם כל החברים ברשתות החברתיות.

הארי פוטר רציף לונדון

פשוט במשפט

לונדון מציעה עשרות נקודות עניין שהופכות את החופשה בעיר לחוויה ייחודית ובלתי נשכחת. מאחורי כל נקודת עניין נחבא סיפור מעניין ולוקיישן נהדר להצטלם ולשלוח לחברים ולמשפחה. במהלך הסיור בלונדון אל תשכחו להציץ בסמליה של לונדון: גשר מצודת לונדון, ארמון וסטמינסטר (בניין הפרלמנט), מגדל אליזבת (הביג בן), הייד פארק, כיכר פיקדילי, קתדרלת סנט פול, ונציה הקטנה, מגדל השארד, כיכר לסטר ורציף 9 ו- ¾ המפורסם.

 

כתבות שאולי יעניינו אותך