X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
לונדון
מסלולי טיול בלונדוןנקודות עיין בלונדוןטיפים והמלצות ללונדוןמלון מומלץ בלונדוןאטרקציות בלונדוןלונדון עם ילדיםהשכרת רכב בלונדוןקניות בלונדוןשאטלים בלונדוןטיסה זולה ללונדון
 

מפת לונדון

להכיר את השכונות היפות והמעניינות ביותר!

לונדון מציעה עשרות שכונות ואתרים מעניינים, מההמולה של מרכז העיר ועד לשכונות יוקרתיות ושקטות שהופכים את החופשה בעיר לחוויה ייחודית ובלתי נשכחת. אז בואו ופשוט נצא לסיור בין נקודות חן בעיר מפורסמות ופחות מפורסמות, בין השווקים, בין המוזיאונים, בין הארמונות והפארקים ונגלה מה הפך את לונדון לעיר כל כך מיוחדת. 

מאחורי כל נקודה ואתר בעיר מסתתרים סיפורים מעניינים ולוקיישנים נהדרים להצטלם, לשלוח למשפחה, לחברים ולהעלות לאינסטגרם. 📸

הנה כמה מהשכונות המובילות:

1. סוהו
2. קובנט גארדן
3. נוטינג היל
4. המפסטרד
5. סטמפורד היל
6. טאון קמדן
7. סאת'ק
8. קנזינגטון וצ'לסי
9. וסטמינסטר
10. גרינץ'
11. סאות בנק

מוכנים? אז בואו ונצא לדרך!

 סוהו 

רובע הסוהו (Soho) הנמצא בתוך רובע ווסטמינסטר, הרובע המרכזי ביותר בלונדון, לונדון מציע מגוון גדול של אטרקציות, של רחובות מעניינים, בתי קפה ☕, מסעדות המציעות מאכלים מענגים, מוזיקה חיה, תיאטראות, הצגות מרהיבות ומועדוני סטאנד אפ, חנויות מעצבים ובוטיקים מובילים.

בסוהו נמצאות הכיכרות המפורסמות של לונדון, כיכר לסטר שבה מוצב פסלו של צ'ארלי צפלין לצד התיאטרון המלכותי, כיכר פיקדילי עם שלטי הניאון המפורסמים, המזרקה, מופעי הרחוב, וחנויות מפורסמות כמו חנות הנעליים הענקית Lillywhites ומסעדות פופולאריות כמו הבראסרי הפריזאי Zedel והמסעדה ההודית Kricket.

כיכר טרפלגר וכיכר הזהב שבמרכזה מוצב פסלו של המלך צ'ארלס ורחובות מרכזיים כמו אוקספורד סטריט ורחוב ריג'נט שבהם נמצאים מיטב החנויות של העיר, חנויות שכל תייר חייב לבקר בהן גם אם הוא לא מתכוון לקנות כמו המלי׳ס (Hamley’s), והרבה חנויות של מעצבי על, דוגמת טומי הילפיגר, מייקל קורס, קרן מילן ועוד. וגם חנות הכול בו הגדולה והמפוארת ליברטי (Liberty) הנמצאת בסמוך לרחוב. בסוף הרחוב נמצא פארק לסטר הנחשב לאחד הפארקים היפים באירופה ודרך צ'רינג קרוס שהתפרסמה הודות לסדרת הספרים הארי פוטר והיא מאופיינת בחנויות ספרים רבות כמו חנות פויילס המפורסמת ועוד.

 

קובנט גארדן

קובנט גארדן (Covent Garden) הוא אחד ממרכזי הקניות והבילוי הפופולריים ביותר של לונדון הנמצא בין רובע ווסטמינסטר לרובע  קמדן. זהו אחד ממרכזי הקניות הפופולאריים של העיר המהווה חגיגה לכל אוהבי השופינג. כאן תמצאו חנויות מותגים וחנויות אאוטלט כמו מארקס אנד ספנסר, מנגו, דיזל, ריפליי וגם פול סמית, חנויות של ספרים וטכנולוגיה וחנויות המתמחות בסוגים שונים שלא רואים כל יום כמו חנות למוצרי מומינים, חנות עפיפונים ועוד. 

אך קובנט גארדן הוא לא רק קניות. כאן נמצאים כמה מהמסעדות מהפאבים ומהברים הטובים ביותר בעיר לצד אוכל רחוב טעים ואטרקציות מעניינות כמו בית האופרה המלכותי, מוזיאון התחבורה 🚌, כנסיית סנט פול, שווקים אופנתיים ועוד מסעדות מפורסמות ואוכל רחוב טעים.

קובנט גארדן

 

נוטינג היל

שיטוט בשכונת נוטינג היל (Notting Hill) עובר דרך בתים ויקטוריאניים יפיפיים הצבועים בצבעי פסטל נעימים, דרך גני שעשועים, פינות מנוחה והרבה פינות ירוקות ומוצלות

רחוב הקניות של נוטינג היל

לאורכה של השכונה מצפון לדרום עובר רחוב פורטבלו רחוב שהפך להיות לסמל של השכונה. בעבר הוא שימש כשוק למסחר של פירות וירקות (שוק פורטבלו), אך היום אפשר למצוא בו כל מה שאפשר למצוא בשוק פשפשים, תיקים 👜, בגדים, דוכני מתנות, עתיקות, חנויות יד שנייה ווינטג', תקליטים, כלי כסף ועוד. בהמשך הרחוב, מחליפות את הדוכנים חנויות קטנות המציעות פריטי אופנה, כלי בית, מזון, פירות וירקות, חנויות מותגים ומעצבים, רשתות של מזון מהיר, מסעדות ובתי קפה

הבתים הצבעונים של נוטינג היל

בכל שנה בחודש אוגוסט מתקיים בשכונה קרנבל נוטינג היל הצבעוני המושך אליו מיליוני תיירים ותושבים מקומיים הנהנים מהרבה אלכוהול, מאוכל, ומתחפושות ועוד

פסטיבל נוטינג היל

 

המפסטרד

שכונת המפסטרד (Hamsptead) היוקרתית היא אחת השכונות האלגנטיות והיקרות בעיר. זוהי שכונה בעלת אווירה כפרית שמשכה אליה במשך השנים סופרים, אנשי רוח וציירים שעד היום, בסיור בשכונה, אפשר למצוא רמזים ליצירות שלהם.

ברחוב הראשי של השכונה יש חנויות אופנה, בוטיקים גלריות לאומנות, מסעדות ובתי קפה. ובשכונה אפשר לבקר בבתים של אומנים וסופרים מפורסמים שהתגוררו פה בעבר כמו  הצייר גון קונסטבל,  ד. ה לורנס וג’ון קיטס, בבית של המחזאי ג’יימס מת’יו בארי, המחזאי שכתב את יצירת המופת פיטר פן ושל הסופר רוברט לואיס סטיבנסון שכתב את אי המטמון.

חובבי המוזיאונים ייהנו לבקר במוזיאונים ייחודיים ומעניינים כמו בבית ברג, מוזיאון ייחודי המציג את נופי המפסטד, מוזיאון שהכניסה אליו חינם, ובבית פנטון, המשמש לתערוכות של כלי נגינה עתיקים.

סיור בפארק המפסטד הוא חוויה כפרית בעלת גוון אותנטי הכולל אזורים שאינם מטופחים בידי אדם. שיטוט בפארק הכולל מספר אגמים, חורשות, שטחי דשא וביצה מאפשר ליהנות מנופים כפריים בלי לצאת מהעיר.

שכונת המפסטרד בלונדון

 

סטמפורד היל

אם אתם מחפשים יהדות בלונדון, בואו לבקר בשכונת סטמפורד היל (Stamford Hill).  זוהי שכונה עם ריכוז החסידים השלישי בגודלו בעולם אחרי ישראל וניו יורק. בשכונה פועלים מספר גדול של בתי כנסת, ישיבות, תלמודי תורה ובתי ספר יהודים נוספים.

 

טאון קמדן

טאון קמדן (Camden Town) היא שכונה צבעונית, יצירתית ומגניבה, שכונה שונה השווה ביקור. זו שכונה עם שני רחובות ראשיים ושוקקים ועם שישה שווקים המהווה גן עדן לכל חובבי התרבות, האמנות, הקולינריה, המוזיקה, האופנה, עתיקות ועוד. 

קמדן היי סטריט (Camden High Street) הוא הרחוב הראשי החוצה את השכונה, רחוב עם בניינים מעניינים, צבעוניים ויפים ועם חנויות מכל הסוגים , נעליים, ביגוד וינטג', גאדג'טים, אביזרי עישון ועוד.  

ששת השווקים של השכונה מעניינים ופולאריים ובמיוחד שניים מתוכם, קמדן לוק וסטייבלס, שווקים שבהם אפשר לבלות חצי יום ועדיין לא ראיתם את הכול. 

לכאורה נראה כי שלושת הדברים העיקריים שאפשר לעשות בקמדן טאון הם לשוטט, לקנות ולאכול, אך בנוסף לכל אלו יש עוד כמה דברים מעניינים שכדאי לראות כמו אומנות הגרפיטי המעטרת את הקירות, לחפש את הפסל המוקדש לאיימי ווינהאוס, לטייל על גדת תעלת ריג'נט ולבקר במוזיאון היהודי המשלב בין ההיסטוריה היהודית לבין האמנות בדרך מקורית ומעניינית.

קמדן טאון לונדון

 

סאת'ק

רובע סאת'ק (Southwark) הוא אחד מרובעי העיר לונדון הנמצא בדרום העיר, על הגדה הדרומית של נהר התמזה. זהו רובע עם היסטוריה ארוכה של מהגרים שהגיעו אל הרובע מהולנד, מאירלנד מטורקיה, מקפריסין ועוד.

ברובע סאת'ק נמצאות מספר רב של כנסיות היסטוריות ובהם המטרופוליטן טברנקל, קתדרלת סאת'ק וכנסיית סנט תומאס ושתי הכנסיות הנורדיות של לונדון, הכנסייה הנורווגית והכנסייה הפינית.

ברובע נמצאים פארקים מפורסמים כמו פארקים פארק סאת'ק, פארק בורג'ס, פארק דאליץ' וגלריות ומוזיאונים רבים: גלריית דאליץ', מוזיאון תיאטרון הניתוחים הישן, מוזיאון המלחמה האימפריאלי, מוזיאון טייט מודרן, אניית הוד מלכותה בלפסט, מוזיאון כלא קלינק ומוזיאון ליווסי לילדים לצד אתרי קניות ומסעדות הממוקמות בעיקר לאורך התמזה ושוק בורו, אחד משווקי המזון המפורסמים של העיר.

בין המבנים החדשים יותר ניתן למצוא את ספריית פקהאם שעיצובה זכה בפרס סטירלינג לחדשנות אדריכלית, בית העירייה של לונדון ועוד. 

 

קנזינגטון וצ'לסי

רובע קנזינגטון- צ’לסי (Kensington and Chelsea) הוא בעיקרו רובע מגורים, אך כדאי לבקר בו בכמה אתרים מעניינים כמו באזור המוזיאונים: במוזיאון להיסטוריה של הטבע, במוזיאון המדע ובמוזיאון ויקטוריה ואלברט, בארמון קנסינגטון ששימש במשך 300 שנה ביתם של מלכי אנגליה כשהמפורסמים ביניהם הם המלכה ויקטוריה (שנולדה כאן) והנסיכה דיאנה. ביקור בארמון קניגסטון הוא דרך נהדרת לחוות את המלכותיות של לונדון בלי הצפיפות והדוחק של הארמון המלכותי, להסתובב באולמות המפוארים, בחדרי האירוח והשינה של בני המלוכה ולראות את אוסף התלבושות המלכותי. מטיילים שביקרו בארמון ממליצים גם לסייר בגני קינגסטון היפים, בין המזרקות, האגמים, הציפורים ומשטחי הדשא.

בשכונת צ'לסי כדאי לטייל בין בתי היוקרה של השכונה ואולי יתמזל מזלכם ותפגשו את אחד מבין הסלבס הרבים הגרים בה כמו מיק ג’אגר ועוד,  לטייל בכיכר הציורית כיכר סלואן, לשוטט בין הבתים בשדרה המלכותית, אחד הרחובות האופנתיים בלונדון, בגני רנליגנים יפים הצופים לתמזה המתהדרים בפסלו של מוצרט ובפיזיק גארדן הגן הבוטני השני בחשיבותו בלונדון ועוד.ואם אתם מגיעים לאזור בחודש מאי לא כדאי להפסיד את פסטיבל הפרחים המתקיים בצ'לסי ואשר מושך המוני מבקרים ותיירים.

שכונות קנזינגטון וצ'לסי בלונדון

 

וסטמינסטר

רובע וסטמינסטר (Westminster) בלונדון הוא מרחב קסום וייחודי של ההיסטוריה הבריטית. רובע שכמה מהאתרים המרכזיים של העיר ומבני שלטון נמצאים בו. כאן נמצאת כנסיית וסטמינסטר – כנסיה בסגנון גותי עוצר נשימה והמקום שבו הוכתרו מלכי בריטניה ומקום קבורתם של כמה מהדמויות הגדולות של בריטניה – כאן נמצא ארמון בקינגהאם, הביג בן ארמון וסטמינסטר, מגדל השעון ועוד.

סיור ברובע ווסטמינסטר ובוויט הול הוא טיול בלב המורשת העשירה של האומה הבריטית ולאסוף חוויות שלא נגמרות. כדאי לפנות חצי יום לפחות, לבקר בארמון בקינגהאם בחדרי המגורים של בני המלכה, לסייר בגנים ולצפות בטקס חילופי משמר המלך. בארמון וסטמינסטר מומלץ לבקר במגדל התכשיטים ואם אתם חובבי אמנות כדאי לבקר בגלריה הלאומית או בגלריית טייט בריטן. בדרך תעברו בכיכר טרפלגר, ביתם של פסלי האריות המפורסמים או בדרך צ'רינג קרוס ,מרכז חנויות הספרים הגדול של לונדון, לקחת פסק זמן ולחטט במדפים העמוסים בספרים יוצאי דופן. ואם תרצו לקחת הפסקה קלה מיום עמוס של סיורים לכו להירגע באחד הפארקים המוריקים של האזור. 

וסטמינסטר בלונדון

 

גרינץ'

גרינץ’ (Greenwich) הוא כפר עתיק בדרום מזרח לונדון, דרומית לנהר התמזה. אל גרינץ' כדאי להגיע ביום יפה וליהנות משיטוט בכפר המדהים, כפר עם רחובות מרוצפים, עם מבנים היסטוריים, עם חנויות מיוחדות, עם שוק מגניב ועם אחת מנקודות התצפית היפות על לונדון. כאן שוכנים מבנים היסטוריים עתיקים כמו כנסיית אלפא הקדושה, בית המלכה, בתי תיאטרון, מוזיאונים ואטרקציות הקשורות למוזיאון הימי, לאניות, לספינות ועוד.

הכפר גרינץ' ידוע בזכות מצפה הכוכבים הניצב בראש גבעה בפארק גרינץ'. זהו המצפה שהעניק לגרינץ' את המיקום הגיאוגרפי הייחודי, את קו גרינץ' - קו האורך 0º שלפיו נקבע שעון גרינץ'.

גרינץ' לונדון

 

סאות בנק

סאות בנק (South Bank) הממוקם על נהר התמזה הוא מוקד לתרבות ובידור. זהו מקום עם מגוון אטרקציות כמו הלונדון איי - גלגל ענק בגובה של 135 מטרים - מוזיאון טייט מודרן והתיאטרון הלאומי, מוזיאון שרק - המציע חוויות בהשראת הדמויות מהסרט הידוע "שרק" -  אולמות קונצרטים, אולמות קולנוע, גלריות לאומנות ומסעדות טובות. זהו יעד נפלא לטיולי משפחות, לאוהבי אומנות ולכל מי שאוהב אוכל טוב. 

סיור בסאות בנק ייקח אתכם אל האתרים החשובים של לונדון, אל גשר לונדון, אל מצודת לונדון, אל הבניין הגבוה ביותר באירופה, בניין השארד, אל תיאטרון הגלוב של שייקספיר, אל גשר לונדון, אל קתדרלת סאות'וורק, אל הרחובות העתיקים של העיר השופעים היסטוריה  בואלית הכלא העתיק ביותר בבריטניה (The Clink Prison Museum). תעברו בטיילת המשתרעת לאורך נהר התמזה, תיהנו מתצפית נהדרת על  הסיטי של לונדון ואם יתמזל לכם המזל תיהנו מאירועים מגוונים ללא תשלום.

מרכז לונדון והפרברים

התמצאות ביעד מסוים היא צעד מרכזי בדרך למיקסום הביקור בו. גם במקרה של לונדון זה נכון. למרות שרוב האטרקציות התיירותיות ממוקמות באזור המרכזי של העיר - "הסיטי של לונדון" - יש בה חלוקה לרובעים, לשכונות ולאזורים שכדאי להכיר לפני שמתחילים לחקור את העיר. בהמשך לכך כאשר בוחרים מלון או מעוניינים לבקר באטרקציה חשוב לראות את המיקום שלהם, מחירי התחבורה הציבורית מושפעים מהחלוקה לרובעים ועוד.

מפת לונדון

החלוקה העיקרית: רובעים פנימיים וחיצוניים

את לונדון (או יותר נכון "לונדון רבתי") נהוג באופן רשמי לחלק ל-32 רובעים, שכל אחד מהם הוא מחוז נפרד של הממלכה הבריטית. חלק מהמחוזות האלה גדולים ולא קשורים באופן ישיר לעיר לונדון. הם אמנם נחשבים כ"שכונה" של לונדון, אבל מבחינה מעשית אלו הן ערים שלמות במלוא מובן המילה.

לונדון הפנימית - האזור המתוייר של העיר

לונדון הפנימית היא האזור הרלוונטי מבחינת התיירים המגיעים לעיר. הוא כולל את הסיטי של לונדון, המרכז ההיסטורי והכלכלי של העיר, וכמובן שנחשב לאחד האזורים המתוירים ביותר בלונדון רבתי. מה שמעניין הוא שלמרות שמתגוררים כאן כמה אלפי תושבים בלבד, עובדים באזור מאות אלפי אנשים ומטיילים בו אינספור אנשים. הסיטי כולל בין היתר את מצודת לונדון, גשר לונדון, קתדרלת סנט פול, מרכז האמנויות ברביקן, חומת לונדון ועוד.

הסיטי של ווסטמינסטר הוא רובע חשוב לא פחות מבחינה תיירותית. הוא נמצא ממערב לסיטי של לונדון וכולל רבים מאתרי החובה של העיר, דוגמת ארמון בקינגהאם, הפרלמנט הבריטי, הביג בן, הייד פארק, הגלריה הלאומי, כיכר טרפלגר, מוזיאון טייט ועוד.

יש בסך הכול 12 רובעים פנימיים של לונדון – קמדן, גריניץ', למב', האקני, איזלינגטון ועוד - כאשר הסיטי של לונדון מתווספת אליהם. לצד זה יש 20 רובעים חיצוניים, שרוב התיירים לא מגיעים אליהם אלא במסגרת של טיול יום ממרכז העיר.

השכונות המרכזיות של לונדון

קצרה היריעה מלפרט כאן על כל אחת מהשכונות הרבות של לונדון. יש מקרים בהם אתם תימצאו בשכונה מסוימת בלי שתייחסו לשם שלה חשיבות, אבל לעומת זאת מצבים בהם השכונה כשלעצמה היא אטרקציה תיירותית. כך למשל שכונת נוטינג היל שהפכה לאתר תיירותי מרכזי בעקבות הקומדיה הרומנטית המפורסמת בעלת אותו שם, שכונת הסוהו הנחשבת למעוז התיאטרון של לונדון, קובנט גארדן הידועה בשוק ובכיכר ההומה שבה ועוד.

כמובן שיש בלונדון מספר רחובות שלא תוכלו לוותר עליהם. בין הרחובות המפורסמים ניתן למנות רחוב אוקספורד (גן עדן לחובבי הקניות) ואת רחוב דאונינג בו נמצאים המגורים של ראש ממשלת בריטניה.

על גבי מפות שתקבלו במלונות של לונדון או בסוכנויות התיירות תוכלו למצוא לרוב התייחסות לרובעים, לשכונות ולאזורים.

 

כתבות שאולי יעניינו אותך