פנטום האופרה

המחזמר המדובר ביותר של לונדון

צבעים, אורות, מוזיקה, מסתורין, פחד ואפילו אימה ודרמה- כל אלה הפכו את פנטום האופרה לאחד ממחזות הזמר המדוברים ביותר ולמחזמר הדגל של לונדון. מה מסתתר מתחת לבית האופרה ומה מסתתר מאחורי מחזמר המופת הזה?

להזמנת כרטיסים למחזמר פנטום האופרה לונדון >>

מחזמר פנומנלי שאסור להחמיץ

כל מי שנמצא בלונדון יודע כי אחד הבילויים שלא כדאי להחמיץ הוא הצגות התיאטרון המופלאות המועלות בתיאטראות הווסט אנד ובראשן פנטום האופרה (The Phantom of the Opera).

כבר למעלה מ – 30 שנה שהמחזמר פנטום האופרה מוצג בתיאטרון הוד מלכותה, מושך אליו קהל מכל העולם. בעקבות הפקת המופת הזו גם תורגם לשפות שונות ובמקביל להפקה הקלאסית בלונדון מוצג המחזמר גם בברודווי, דרום אפריקה, בודפשט ועוד.

המחזמר, שהוא עוד הפקת מופת מבית היוצר של אנדרו לויד וובר משלב בין עלילה עוצרת נשימה, אפקטים מיוחדים, תלבושות מרהיבות, שירים ומוזיקה אשר מזמן פרצו את גבולות המחזמר. כל אלה הפכו את פנטום האופרה בין היתר למחזמר אשר רץ את התקופה הארוכה ביותר ברצף ושבר את שיאו של המחזמר קאטס (גם הוא של אנדרו לויד וובר) בברודווי.

להזמנת כרטיסים למחזמר פנטום האופרה לונדון >>

על הפנטום ומעלליו

ממש כמו בסיפור הידוע ד"ר ג'קיל ומיסטר הייד בו לדמות אחת ישנו הצד הטוב והמואר והצד האפל והמסתורי כך גם קורה במבנה האופרה. למבנה האופרה המפואר בו מועלות אופרות רבות וקהל רב בא לצפות בהן ישנו צד אפל שזמרי האופרה מודעים לו וחוששים ממנו אך בכל זאת חיים איתו. זהו פנטום האופרה ששוכן במרתפיו האפלים של המבנה וצץ מדי פעם בכדי להביע את דעתו.

הוא חי מן המוזיקה המתנגנת על הבמה ומגיעה עד אליו למרתפים. הוא אפילו מקבל שכר חודשי לפקודתו. הפנטום מאוהב בזמרת הסופרן הראשית כריסטין ומחכה לרגע שתהיה שלו אך כמו בכל סיפור טוב ישנו הגורם המפריע לדבר לקרות והוא אציל שמחזר אחר כריסטין עוד מילדותה.

הפנטום שלא מוכן לוותר לוקח את כריסטין אל משכנו האפלולי והמסתורי והיא נקרעת בין הרצון לחיים נורמלים לבין המשיכה אל הנסתר והאפל. המחזמר מבוסס על ספר של גסטון לרו שנכתב ב- 1911 ומציג את רוב המסופר בו מלבד שינויים קלים.

לשוט בנהר של רגשות

המחזמר (בניגוד אולי לסרט) מעביר היטב את כל קשת הרגשות ואינו חומל על הקהל אלא הולך עד הסוף. חצי פניו המוסתר של הפנטום הנחשף על ידי כריסטין הוא בהחלט מפחיד והקהל חווה עם כריסטין את החוויה המוזרה העוברת עליה.

הקהל מרגיש כאילו הוא שותף פעיל בהצגה ולא רק צופה בה. זוהי בהחלט חוויה עצומה ולא רגילה. המעבר של כריסטין במחילות מרתפי האופרה עד להגעה למשכנו של הפנטום המלא נרות ותמונות שלה היא חוויה מסתורית מאוד המועברת לקהל באמצעות שלל אפקטים.

הקהל חווה עם כריסטין את הניגוד בין חייה הרגילים והשאיפה לנורמליות, חיי כייף ואהבה עם הבחור המחזר אחריה לבין המשיכה אל הפנטום (המזכיר את החיה ביפה והחיה) וכל המסתור של חייו.

להזמנת כרטיסים למחזמר פנטום האופרה לונדון >>

 

כתבות שאולי יעניינו אותך