X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
לונדון
מסלולי טיול בלונדוןנקודות עיין בלונדוןטיפים והמלצות ללונדוןמלון מומלץ בלונדוןאטרקציות בלונדוןלונדון עם ילדיםהשכרת רכב בלונדוןקניות בלונדוןשאטלים בלונדוןטיסה זולה ללונדון
 

ווטרלו פארק - Waterlow Park

פארק ווטרלו - הגן של מחוסרי הגן

ווטרלו פארק הוא ריאה ירוקה באזור קמדן לונדון, בעונת האביב והקיץ הופך לנקודת מפגש נהדרת עם המרחבים הפתוחים והירוקים של העיר. בפארק ווטרלו (Waterlow Park) נערכים פסטיבלים מפורסמים, הופעות, כמו גם, הציבור מוזמן להביא איתו ברביקיו לפארק ולהנות מפיקניק (כמובן תוך הקפדה על כללי בטיחות).

ווטרלו פארק לונדון

ההיסטוריה של ווטרלו פארק

תושבי לונדון אוהבים את הפארקים הירוקים והמטופחים. הסביבה הירוקה משרה אווירה טובה ומשפרת את ההרגשה גם במזג אוויר סגרירי וקר. טיול בעיר יוכיח שלונדון מקפידה לשמר ריאות ירוקות אך בעבר הפארקים המדהימים והמלכותיים היו סגורים בפני הציבור ושימשו את בני המלוכה והאצולה של אנגליה בלבד ולכן הרעיון מאחורי הקמתו של ווטרלו פארק היתה לפתוח פארק ירוק ורחב ידיים לציבור הלונדוני כולו.

פארק ווטרלו ממוקם בדרום מזרח הייגיט, כפר לונדוני טיפוסי. את הפארק תרם מייסדו, סידני ווטרלו בשנת 1889, לציבור הרחב ואפשר להבין בנקל ששם הפארק גזור משמו של מייסדו. הפילוסופיה כאמור שהנחתה את מייסד פארק ווטרלו הייתה להעניק גן למחוסרי הגן, לכן יש שמכנים פארק זה : a Garden for the Gardenless.

ווטרלו טבע, תרבות ופנאי

ווטרלו פארק הוא פארק ציבורי. הפארק מנוהל ומתוחזק על ידי רובע קמדן הלונדוני ומשתרע על שטח של כ- 105,000 מ"ר. שטח שכולו ירוק, כרי דשא נרחבים, שדרות עצים, אגמים, מגרש משחקים שמהווה אטרקציה נפלאה עבור הקטנטנים ואפילו שטחים בהם ניתן לעשות ברבקיו (על-האש).

בתחומי הפארק שוכן בית לודרדייל, מבנה עתיק שנבנה כבר במאה ה-16. בשנת 2005 בית לודרדייל ההיסטורי שופץ והורחב. כיום המבנה מארח תערוכות, אך מומלץ מאוד לטייל בגן יפיפה שמקיף אותו.

ואם אתם מעדיפים דווקא מוסיקה טובה, בימי הקיץ החמים, פארק ווטרלו מזמין את הציבור הרחב ליהנות מפסטיבל ג'אז, הופעות חיות וכד'. חובבי טבע ונוף, יכולים להשקיף מן הפארק וליהנות מתצפית על העיר לונדון כולה...

 

כתבות שאולי יעניינו אותך