X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
הזמן מלון הזמן מלון מלון כשר מלון כשר הזמן שאטל הזמן שאטל הזמן רכב הזמן רכב הזמן טיסה הזמן טיסה הצגות בלונדון הצגות בלונדון הופעות בלונדון הופעות בלונדון כדורגל בלונדון כדורגל בלונדון

טיול משפחתי בלונדון

חופשת קיץ עם ילדים בלונדון

החופש הגדול הגיע ויציאה לחופשת קיץ עם הילדים זה משהו בלתי נמנע. אחרי שהילדים ביקשו כבר הרבה זמן כל כך יפה, החלטנו לקחת אותם ללונדון לטיול משפחתי. בסופו של דבר סגרנו על דיל לחמישה ימים, פרק זמן שאמנם נראה ארוך ביעדים אחרים – אבל בלונדון עמוסת האטרקציות הוא ממוצע עד מינימלי. התכנון שלנו היה להספיק כמה שיותר אטרקציות ורצוי שגם פעילויות תרבותיות מהמאגר העשיר כל כך של לונדון, כאשר הכל צריך להתאים לילדים ולמבוגרים כאחד.

את הצעד המשמעותי הראשון עשינו עוד בישראל. ידענו שבטיול בלונדון כל דקה חשובה, ולכן החלטנו לחסוך זמן עם תכנון מראש של המסלול. לצד זה השכלנו לרכוש כרטיסים לאטרקציות חשובות מראש, שאפשרו לנו גם לעקוף את התור. "מזל שעשינו את זה", אמרנו במהלך הטיול כאשר חלפנו בלי להתעכב על פני תורים ארוכים במיוחד, שהיו בוודאי גוזלים לנו לא מעט זמן. המלצות וטיפים נוספים תמצאו בבלוג שלנו יומן טיולי משפחות

טיול משפחתי בלונדון

לחקור את סמליה של לונדון

ביום הראשון לטיול, עם ההגעה ללונדון, החלטנו לחקור את הסמלים העיקריים שלה – כל המקומות שטיול בלונדון לא יכול להיות שלם בלעדיהם. מכיוון שהטיסה הייתה מוקדמת מספיק התאפשר לנו להגיע בזמן לטקס החלפת המשמר המפורסם כל כך במעון מלכת אנגליה - ארמון בקינגהאם. הילדים התהלבו מגינוני הטקס ובעיקר מהלבוש של חיילי המשמר. המשכנו לעבר הביג בן ובית הפרלמנט, ולא ויתרנו על שייט על נהר התמזה שאפשר לנו לראות את העיר בזוויות מחמיאות מאד. לאחר מכן עלינו על גלגל הענק המפורסם, לונדון איי, לתצפית עוצרת נשימה על העיר. אם היום הראשון העמוס סיימנו במחזמר מושקע לכל המשפחה מלך האריות.

המוזיאונים המפורסמים של לונדון

ביום שני החלטנו לחקור כמה מהמוזיאונים המפורסמים כל כך של לונדון. ביקרנו במוזיאון הטבע וההיסטוריה, שהשאיר אותנו ואת הילדים מרותקים. מוזיאון המדע הסמוך היה מוצלח לא פחות – לשניהם ניתן להיכנס בחינם אגב. המשכנו לביתו של שרלוק הולמס, שהפך למוזיאון קטן אך חביב מאד. לא וויתרנו על מוזיאון השעווה מדאם טוסו, בו הצטלמנו עם העתקי שעווה מדויקים מאד של כל המפורסמים בעולם. הילדים התעקשו שניכנס למבוך האימה, ועשינו זאת במעט חשש אבל בהנאה עצומה. לאחר שנחנו קצת במלון החלטנו להעלות בערב את האדרנלין שוב באמצעות אוטובוס מגרשי השדים, חוויה עצומה לילדים.

מצודת לונדון

המטרה שלנו ביום שלישי הייתה לחזור קצת במנהרת הזמן ולראות איך לונדון נראתה פעם. אין אתר מתאים יותר לכך מאשר מצודת לונדון המרשימה, בה ערכנו סיור מעשיר ועוצר נשימה של מספר שעות. לאחר מכן עלינו על ספינת המלחמה של בלפסט, מוזיאון צף מעניין מאד. ראינו את מערכות הפיקוד ומחסני התחמושת, נחשפנו לאנשים שתפעלו את הספינה ושאלנו שאלות את  המלחים האמיתיים שליוו אותנו. התחנה הבאה הייתה שוק קמדן התוסס, בו נחשפנו להמוני פריטים מיוחדים בכל הז'אנרים. את הערב ההיסטורי סיימנו בסעודת אבירים. לצד האוכל המסורתי שהוגש "כמו פעם" היו כאן ריקודים, שירים, תלבושות אותנטיות וגם דו קרב שגרם לנו להרגיש כאילו אנחנו בסרט קולנוע תקופתי.

העולם הקסום של הארי פוטר

אי אפשר לטייל בלונדון עם ילדים בלי שהם יראו קשר כלשהו להארי פוטר בכל מקום. לכן, היה ברור לנו שאנחנו לא יכולים לוותר על ביקור באולפנים של הקוסם המפורסם ביותר בעולם. סיירנו באולם של הוגוורטס, במשרד של דמבלדור ובסמטת דיאגון, רכבנו על מטאטא בסימולטור עמוס אדרנלין, ראינו איך עושים קסמים בקולנוע ועוד. בשעות הצהריים טיילנו קצת בהייד פארק, מפינות החמד הירוקות של לונדון, יחד עם מקומיים רבים אחרים. לאחר מנוחה החלטנו לצאת לסיבוב של כשעה וחצי באוטובוס תיירים. הוא אפשר לנו לעבור בין כל הנקודות והסמלים המפורסמים של לונדון, שמוארים בלילה בצורה קסומה.

שופינג בלונדון

יום חמישי ואחרון לטיול, וקמנו נחושים על מנת להספיק לראות כמה שיותר מלונדון. זהו זמן אידיאלי לקצת קניות, מתנות ומזכרות, ואין מקום מהנה יותר לעשות את זה מאשר רחוב אוקספורד. ביקרנו בכיכר פיקדילי התוססת, אחד הסמלים של לונדון, המאופיינת באווירה ייחודית מאד. כדי לסיים את הטיול עם טעם מתוק – תרתי משמע – נכנסנו לחנות הממתקים של אם אנד אם ויצאנו ממנה עם "שלל".

בצהריים יצאנו חזרה לכיוון שדה התעופה, תוך שאנחנו אוצרים את כל החוויות שאגרנו. היה מהנה, אבל נשארנו עם טעם של עוד. החדשות הטובות הן שלונדון תחכה לנו בוודאי גם בפעם הבאה