X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
לונדון
מסלולי טיול בלונדוןנקודות עיין בלונדוןטיפים והמלצות ללונדוןמלון מומלץ בלונדוןאטרקציות בלונדוןלונדון עם ילדיםהשכרת רכב בלונדוןקניות בלונדוןשאטלים בלונדוןטיסה זולה ללונדון
 

לונדון בעקבות אגדות ילדים

כשמכשף, שודד ים, כייס ואומנת נפגשים

אולי בגלל הרחובות המתפתלים שלה, או אולי בגלל מזג האוויר הגשום והאפלולי לאורך כל השנה, לונדון הייתה מאז ומעולם מקום מועדף על סופרי הילדים. לונדון העיר שבה יכולים ילדים לעבור, בחסות הערפל, הרפתקאות שונות ומשונות. אוליבר טוויסט של דיקנס חי ברחובותיה, ומעל גגותיה ריחפו, כל אחד בתורו, פיטר פן, מרי פופינס והארי פוטר.

סיור בלונדון יכול להיות גן עדן לכל מי שרוצה להישאר קצת ילד. בואו נצא בעקבותיהם של הילדים הקסומים, האגדות, ספרי ההרפתקאות ונגלה כמה פינות קסומות לא פחות ברחבי העיר.
 

לונדון בעקבות אגדות ילדים

קינגס קרוס

את סיורנו הקסום בלונדון נתחיל בתחנת הרכבת קינגס קרוס (King's Cross), גם כי תוכלו להגיע אליה בקלות מכל חלק בעיר שבו אתם מתאכסנים, וגם כי כאן מתחיל מסעו הקסום לא פחות של הארי פוטר, הילד הקוסם, מלונדון של המוגלגים אל בית הספר לקוסמים הוגוורטס.

את רציף 9 ו-3/4 המפורסם לא תמצאו באמת בין רציף 9 לרציף 10 כמו בספר, והוא גם לא ממש נראה כמו בתיאורים, אבל הבריטים החליטו לא לפספס את ההזדמנות ושלטים יכוונו אתכם בתחנה אל קיר המסומן במספר הרציף הייחודי, ולידו עגלת מזוודות מעוקמת, כנראה של תלמיד חדש בהוגוורטס שלא הצליח לעבור בהצלחה לרציף.

ואם תרצו להעמיק את חווית הסיור בעקבות הארי פוטר (Harry Potter), ישנם מספר חברות המציעות סיור מודרך בין כל הנקודות בעיר הקשורות לגיבור הספרותי הארי פוטר. מידע תמצאו באתר הזה

דיקנס ואוליבר טוויסט

נסיעה של תחנה אחת בקו מטרופוליטן או המרסמית' תביא אותנו לשכונת קלרקנוול (Clerkenwell) בה מיקם צ'רלס דיקנס את עלילת הסיפור אוליבר טוויסט.

כמה דקות הליכה מהתחנה יובילו אתכם לרחוב Saffron Hill אליו מגיע אוליבר כדי לפגוש את פייגין. בהמשך הסיפור מאמן פייגין את הילד היתום כיצד לכייס את העוברים והשבים ברח' Clerkenwell Green, המתפצל ממעלה הרחוב.

פיטר פן

הליכה של כרבע שעה תוביל אותנו לבית החולים שברחוב אורמונד (Great Ormond Street Hospital). בית החולים הזה התפרסם לאחר שבשנת 1929 הוא קיבל בירושה מג'יימס מתיו ברי, מחברו של הספר פיטר פן, את הזכויות לספר, בתנאי שהתמלוגים ישארו חסויים.

חלק גדול מהכספים נתרם לאורך השנים למפעלי צדקה שונים לילדים, אבל בבית החולים עצמו תוכלו לבקר בבית הקפה פיטר פן, לקרוא את שלט הזיכרון לבארי באולם הכניסה ולהצטלם ליד פסלם של פיטר פן וטינקר בל, שנראים כאילו בדיוק קפצו מעל המיטות של ילדי משפחת דרלינג.

נסיעה של שתי תחנות בקו פיקדילי אל תחנת קובנט גרדן תחזיר אותנו לעולמו של דיקנס, ולרחוב Bow, ממנו פעלו בלשי המשטרה שניסו ללכוד את פייגין ואת רשת הילדים הגנבים שלו. זה גם מקום מצוין להפסקת צהריים בין דוכני האוכל והמסעדות הפועלים דרך קבע בקובנט גרדן, והזדמנות להציץ גם בחנויות המזכרות והגלריות וליהנות ממופעי הרחוב.

משם נמשיך בהליכה לאורך רחוב הסטרנד האופנתי, עד שנגיע לבית משולש גדול ממדים, בית אוסטרליה, הידוע יותר גם כ"בנק גרינגוטס" מסדרת סרטי הארי פוטר. הילדים בוודאי יתאכזבו לגלות שמאחורי דלתותיו הגדולות לא יושבים בנקאים גובלינים המסתירים כספות זהב עצומות, אבל הבניין מרשים גם בלעדיהם.

פיטר פן

מהארי פוטר ועד מרי פופינס

גם אוטובוס הלילה של הארי פוטר לא באמת נוסע ברחובות לונדון, אבל סיור בלונדון בלי אוטובוס הוא לא סיור באמת, ולכן זו ההזדמנות לטפס אל אחד האוטובוסים בקווי 26, 4 או 23 ולנסוע 4 תחנות לכיוון קתדרלת סנט פול.

כבר כשתרדו מהאוטובוס, תוכלו להביט דרומה ולראות את גשר המילניום המוביל מהקתדרלה אל מוזיאון טייט לאומנות מודרנית. הגשר הזה היה נתון למתקפה של אוכלי האדם בסרט השישי בסדרת סרטי הארי פוטר, אבל תשמחו לגלות שהוא עדיין ניצב וקיים.
גשר המילניום מוביל בקו ישר אל קתדרלת סנט פול, ואם תחפשו היטב תוכלו בוודאי עדיין למצוא את "הגברת של הציפורים", חברתה של מרי פופינס, שתשמח למכור גם לכם שקיק מזון ציפורים כדי שגם אתם תוכלו להאכיל את אלפי היונים ששוכנות שם דרך קבע.

עוד רבע שעה הליכה לאורך רחוב Cannon ואחריו Bishopsgate ואתם בשכונת לידנהול, המפורסמת בעיקר בזכות השוק המקורה שלה (Leadenhall Market) והתפרסמה עוד יותר אחרי שהשוק הפך בסרטי הארי פוטר לסמטת דיאגון, אזור הקניות המועדף על הקוסמים לשרביטים, ספרי קסמים וציוד חובה נוסף בהוגוורטס. אנחנו המוגלגים יכולים למצוא שם רק בתי קפה וחנויות ממתקים, ואולי עדיף להסתפק בהם כנקודת סיום לסיור שלנו בלונדון.

 

כתבות שאולי יעניינו אותך